سه شنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۳
سرویس : دفتر مطالعات
کد خبر : ۱۵۵۰۷
گزارشگر : ۲۳۷۷۳
سرویس دفتر مطالعات
مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها عنوان کرد:

رشد 2.5 برابری آموزش‌های روزنامه‌نگاری دفتر در نیمه دوم سال جاری

رشد 2.5 برابری آموزش‌های روزنامه‌نگاری دفتر در نیمه دوم سال جاری
(سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱) ۱۴:۵۳

محمد آقاسی، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، ششم اسفندماه با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا در شهر قم گفت:‌ در نیمه ابتدایی سال سه استان و در نیمه دوم، هفت استان زیر پوشش آموزش‌های روزنامه‌نگاری دفتر قرار گرفته‌اند.

او ضمن اشاره به رسالت دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها در برگزاری دوره‌های مقدماتی روزنامه‌نگاری در استان‌های کشور، برگزاری دوره پیشرفته توسط دفتر را از دستاوردهای چندماه اخیر برشمرد و به برپایی موفق این دوره در استان اصفهان زیر نظر اساتید مجرب اشاره کرد.

آقاسی همچنین عنوان کرد: تلاش داریم تا پایان دولت سیزدهم، دست‌کم برای یک دوره مقدماتی و پیشرفته روزنامه‌نگاری، کلیه استان‌های کشور را تحت پوشش آموزشی خود قرار دهیم که البته این مسئله به شرایط و اقتضائات استانی وابسته است.

مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها در ادامه با تاکید بر نقش این دفتر در توسعه دانش روزنامه‌نگاری و اعطای مجوز به مراکزی که در خصوص آموزش فعالند، افزود: امسال علاوه بر گسترش دوره‌های آموزش روزنامه‌نگاری، تلاش کردیم با برگزاری کارگاه‌های متنوع در حوزه رسانه، به ارتقای دانش فعالان رسانه‌ای کمک کنیم.

آقاسی در همین راستا گفت: برگزاری کارگاه سواد رسانه‌ای در دانشگاه فرهنگیان از نمونه کارگاه‌هایی بود که مورد استقبال واقع شد. هدف از این کارگاه که با حضور 200 نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، راه‌اندازی نهضت تربیت معلم سواد رسانه‌ای برای آموزش در مدارس بوده است.

او در ادامه ضمن مهم توصیف کردن حضور جوانان در عرصه رسانه‌ای کشور، این مسئله را نویدبخش برشمرد و ادامه داد:در رویکرد جدید آموزشی دفتر تلاش داریم تا ضمن بهره‌گیری از اساتید پیش‌کسوت حوزه روزنامه‌نگاری، از ظرفیت مدرسان جوانان نیز بهره‌برداری نماییم تا به‌این ترتیبشاهد افزایش هم‌افزایی در حوزه آموزش و زمینه‌سازی برای تحولات روزافزون باشیم.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه در ادامه با دفاع از انضباط مقرراتی در حوزه آموزش روزنامه‌نگاری در کشور افزود: انحصاری برای آموزش روزنامه‌نگاریدر ایران نیست، اما برای رعایت انضباط، شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه آموزش امور رسانه‌ای را به عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته است.

او در همین راستا تصریح کرد: تلاش دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها بر آن است تا این انضباط را کارآمدتر سازد و در این راستا از ظرفیت‌های استان‌های دیگر نیز استفاده کند. اکنون از میان 45 متقاضی راه‌اندازی موسسه آموزش رسانه‌ای، نزدیک به ۳۰ موسسه در کشور از دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها مجوز دریافت کرده‌اند.

آقاسی در پایان ضمن اشاره به اهمیت رسانه‌ای خبرگزاری ایرنا و دفاتر آن در سراسر کشور، از شرایط دفتر خبرگزاری در قم جویا شد و در جریان مهم‌ترین جریانات رسانه‌ای در این شهر نیز قرار گرفت.

 

 

  

تعداد بازدید : ۲,۰۸۳
(سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱) ۱۴:۵۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید