دوشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۴
سرویس : دفتر مطالعات
کد خبر : ۱۵۵۰۶
گزارشگر : ۲۳۷۷۳
سرویس دفتر مطالعات
در دیدار مدیرکل دفتر مطالعات از استان قم بررسی شد:

ضرورت‌ همکاری‌های علمی و آموزشی با نهادهای فرهنگی استان قم

ضرورت‌ همکاری‌های علمی و آموزشی با نهادهای فرهنگی استان قم
(دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱) ۱۳:۱۴

در راستای تعمیق ضرورت آموزش‌های رسانه‌ای و دیدار و گفت‌وگو با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کشور، محمد آقاسی، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها ششم اسفند به قم سفر کرد.

آقاسی در نخستین دیدار رسمی خود در استان قم، ضمن ملاقات با حجت‌الاسلام دکتر حسنی سعدی، مدیر دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، بر ضرورت همکاری میان این نهاد پژوهشی ـ فرهنگی تاکید کرد.

در این جلسه که با حضور برخی از مدیران و دست‌اندرکاران دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها و مسئولان شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تشکیل شد، آقاسی با برشمردن وظایف دفتر در حوزه آموزش و دستاوردهای چندماهه اخیر آن در این عرصه، نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح طلاب استان اعلام آمادگی کرد و از ظرفیت‌های دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها به‌منظور تولید محتوای آموزشی، عقد تفاهم‌نامه همکاری مشترک و همچنین دستورالعمل‌هایی برای بهبود اثرگذاری بازنمایی فعالیت‌های رسانه‌ای ائمه جماعت کشور یاد کرد.

در ادامه، دیدار و گفت‌وگو با آیت‌الله رفیع‌پور تهرانی مدیر موسسه «آوای اندیشه معاصر» و مدرس دوره خارج فقه رسانه دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌‌ها، برنامه دیگری از سفر مدیر کل این دفتر بود که ضمن تاکید بر گسترش رابطه میان حوزه و فضای نوین رسانه‌ای کشور، به ضرورت شکل‌گیری حوزه‌هایی جدید در دروس خارج فقه اشاره داشت.


دیدار مدیرکل دفتر مطالعات از استان قم
دیدار مدیرکل دفتر مطالعات از استان قم

برگزاری جلسه مشترک با معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و تبادل نظر در خصوص ظرفیت همکاری‌های مشترک، دستاورد دیگر سفر آقاسی به این استان بود. علاوه بر این در حاشیه این دیدار، برگزاری آزمون از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای استان که در دوره‌های آموزش مقدماتی روزنامه‌نگاری دفتر شرکت کرده‌اند، برنامه دیگری بود که از سوی همکاران دو مرکز تعقیب شد.

مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، دیگر میزبان مدیر کل دفتر و مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها در سفر استانی به قم بود. برگزاری نشست‌های مشترک در حوزه معرفی کتاب‌های حوزه رسانه و ضرورت تعمق در تولید محتوای مطبوعاتی در استان ماحصل این دیدار بود.

بازدید از دفتر خبرگزاری ایرنا در استان قم و آشنایی با فعالیت‌های این مجموعه از دیگر برنامه‌های این سفر استانی قلمداد می‌شود. در این جلسه، مدیر خبری این خبرگزاری ضمن اشاره به فرایندهای جاری در مجموعه، درخصوص مهمترین رویدادهای استانی به گفت‌وگو پرداخت و فضای حاکم بر رسانه‌های این استان در انعکاس اخبار را تشریح نمود.

دیدار مدیرکل دفتر مطالعات از استان قم

لازم به ذکر است، این دومین سفر استانی آقاسی، پس از انتصاب به سمت مدیرکلی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌هاست. سفر پیشین وی به بهانه دیدار با مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و برگزاری کارگاه سواد رسانه‌ای در این استان انجام شد.

تعداد بازدید : ۲,۱۷۵
(دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱) ۱۳:۱۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید