یکشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۲
سرویس : دفتر مطالعات
کد خبر : ۱۵۴۳۰
گزارشگر : ۲۳۷۷۳
سرویس دفتر مطالعات

سرمایه‌داری پلتفرمی به ایستگاه نقد رسید

سرمایه‌داری پلتفرمی به ایستگاه نقد رسید
(یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱) ۰۹:۳۲


کتاب سرمایه‌داری پلتفرمی، تألیف نیک سرنیچک و ترجمة مجید سلیمانی ساسانی از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها نقد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، دوشنبه دوم آبان‌ماه از ساعت 14-16 میزبان جلسه نقد و بررسی کتاب سرمایه‌داری پلتفرمی خواهد بود.

در این جلسه که با حضور مجید سلیمانی ساسانی مترجم کتاب وحسین حسنی منتقد اثر برگزار خواهد شد، سخنرانان ضمن شرح و بسط مفهوم سرمایه‌داری در فضای پلتفرمی، ساختارهای دیدگاهی را بررسی خواهند کرد که در نگارش این اثر مؤثر واقع شده است؛ چرا که کتاب به‌صراحت به نقد شیوه‌های تولید جدید سرمایه‌داری و نظام جهانی شبکه می‌پردازد و در اسطوره‌های اقتصاد امروز یعنی؛ اقتصاد پلتفرمی، شرکت‌های استارتاپی، و ... تشکیک ایجاد می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه سرمایه‌داری با طرح اقتصاد دیجیتال، استثمار را گسترش داده و بحران‌های خود را مرتفع کرده است.

شایان ذکر است که این نشست دومین جلسه از مجموعه‌ نشست‌هایی‌ است که تحت عنوان «کتاب رسا» به همت دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان به شرکت در این جلسه می‌توانند به ساختمان معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع درخیابان قائم مقام فراهانی،‌ بالاتر از خیابان شهید مطهری،‌ کوچه هشتم، ‌پلاک 15مراجعه کنند.

 

تعداد بازدید : ۲,۶۶۶
(یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱) ۰۹:۳۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید