یکشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۴
سرویس : دفتر مطالعات
کد خبر : ۱۵۳۳۶
گزارشگر : ۲۳۷۷۳
سرویس دفتر مطالعات
با همکاری مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان؛

ششمین دوره المپیاد سواد رسانه‌ای برگزار می‌شود

ششمین دوره المپیاد سواد رسانه‌ای برگزار می‌شود
(یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰) ۱۲:۰۴

 

ششمین دوره المپیاد سواد رسانه‌ای ویژه دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم با حمایت ویژه سازمان صداوسیما و همکاری سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، فراخوان ششمین دوره المپیاد سواد رسانه‌ای ویژه دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم با شعار «انتخاب هوشمند در عصر رسانه‌های نوین» منتشر شد. این دوره از المپیاد برای نخستین‌بار با همکاری سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان به‌عنوان نهاد رسمی اعتباربخش به المپیادهای علمی کشور و همچنین با حمایت ویژه سازمان صداوسیما برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به شرکت در این المپیاد می‌توانند تا ۲۱ اسفند از طریق سایت باشگاه سواد رسانه‌ای به نشانی imlc.ir در این رویداد، ثبت نام کنند. المپیاد سواد رسانه‌ای در سه مرحله برگزار شده و برگزیدگان مرحله سوم حائز مدال‌های طلا، نقره و برنز می‌شوند.

جزئیات مراحل سه‌گانه این رویداد از این قرار است:

۱. مرحله اول: جمعه ۲۶ فروردین ۱۴۰۱؛ آزمون تستی آنلاین بین تمامی ثبت‌نام‌کنندگان؛ به‌صورت مجازی و تحت اپلیکیشن رسمی المپیاد

۲. مرحله دوم: تیر ۱۴۰۱؛ آزمون تشریحی و چندرسانه‌ای؛ به‌صورت حضوری بین برگزیدگان مرحله اول

۳. مرحله سوم: شهریور ۱۴۰۱؛ اردوی یک‌هفته‌ای؛ بین برگزیدگان مرحله دوم و اهدای مدال‌های طلا، نقره و برنز

نخستین مرحله‌ی این رویداد سه‌مرحله‌ای در قالب آزمونی تستی، در تاریخ جمعه ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور به‌صورت آنلاین و تحت اپلیکیشن رسمی المپیاد سواد رسانه‌ای، برگزار می‌شود. برگزیدگان مرحله نخست در قالب آزمونی تشریحی و چندرسانه‌ای در تیر ۱۴۰۱ در قالب مرحله دوم المپیاد به‌صورت حضوری به رقابت می‌پردازند. در انتها ۲۴ نفر برگزیده در قالب اردویی یک‌هفته‌ای در شهریور ۱۴۰۱ در قالب مرحله سوم و نهایی المپیاد رقابت کرده و بین آنها حداکثر ۸ مدال طلا، ۸ مدال نقره و ۸ مدال برنز توزیع خواهد شد.

منبع اصلی مرحله اول المپیاد، کتاب درسی تفکر و سواد رسانه‌ای است و سوالات مرحله اول المپیاد متناسب با سرفصل‌های این کتاب طراحی می‌شود. همچنین اپلیکیشن رسمی المپیاد در اسفند ۱۴۰۰ در اختیار داوطلبین قرار خواهد گرفت.

الهه اردلانی

به نقل از : خبرگزاری مهر

تعداد بازدید : ۴,۲۲۵
(یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰) ۱۲:۰۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید