چهارشنبه / ۱۰ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۹
سرویس : دفتر مطالعات
کد خبر : ۱۴۹۰۰
گزارشگر : ۲۳۷۷۳
سرویس دفتر مطالعات
یونسکو با همکاری منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد برگزار می کند

سلسله نشستهای آنلاین مدیریت دگرگونی های اجتماعی سال 1399

سلسله نشستهای آنلاین مدیریت دگرگونی های اجتماعی سال 1399
(چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹) ۱۲:۳۹

 

به گزارش روابط عمومی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها، این نشست با سخنرانی دکتر رضا امیدی ؛عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ،دکتر پویا علاء الدینی  ؛ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران  و  عباس فقیه خراسانی دبیر اجرایی همایش روز پنجشنبه 11 دی ماه از ساعت 21-22 بصورت آنلاین برگزار می شود.

در این نشست  نابرابری اجتماعی در تقارنی تاریخی، هم زمان علت و معلول دگرگونی های اجتماعی  و به هم گره خوردگی این دو مفهوم مورد بحث و بررسی قرار می گیرد این بهم خوردگی تا بدانجا عمیق است که از نابرابری اجتماعی می توان دگرگونی های اجتماعی را انتظار کشید و در همان حال، نابرابری اجتماعی می تواند پیامدی از دگرگونی های اجتماعی در مسیر زمان باشد.

🔹در تمام تاریخ اندیشه اجتماعی از افلاطون تا روسو و تا بنیانگذاران کلاسیک جامعه شناسی و تا امروز، نابرابری اجتماعی یکی از مفاهیم اصلی مورد بحث درباره جامعه بوده است. گره خوردن این مفهوم با دگرگونی اجتماعی به معنای متاخر آن، حاصل پژوهش های معاصر درباره تاثیر دگرگونی های اجتماعی، از مراتب جهانی شدن تا تغییرات آب و هوایی، تحول رویکردهای سیاست گذاری در حوزه های فرهنگی و اقتصادی و تا بحران فراگیر کرونا بر نابرابری های فزاینده طبقاتی، فاصله های توسعه انسانی، عدالت اجتماعی، رفاه عمومی، بهره مندی از آموزش، بهداشت و شغل شرافتمندانه و بر ارزش های فراگیر جهانشمولی مانند صلح و حقوق بشر و همچنین اثر چنین نابرابری هایی بر دگرگونی تدریجی اجتماعی است.

🔹نشست چهارم کنفرانس «مدیریت دگرگونی های اجتماعی»، با تبیین رابطه میان این دو مفهوم، پنجره ای دیگر به بحث های مرتبط با در هم آمیختگی نابرابری اجتماعی و دگرگونی های اجتماعی خواهد گشود.

«دگرگونی های اجتماعی و نابرابری اجتماعی» پنجشنبه ۱۱ دی ماه، ساعت ۹ شب در صفحه اینستاگرام یونسکو ایران به نشانی  https://instagram.com/unesco.iran پخش می شود.

تعداد بازدید : ۲,۷۳۴
(چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹) ۱۲:۳۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید