چهارشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۶
سرویس : فصلنامه رسانه
کد خبر : ۱۴۵۱۰
گزارشگر : ۲۳۷۷۳
سرویس فصلنامه رسانه
از سوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها

یکصد و هفدهمین شماره فصلنامه علمی رسانه ویژه زمستان 1398 منتشر شد

یکصد و هفدهمین شماره فصلنامه علمی رسانه ویژه زمستان 1398 منتشر شد
(چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۱:۴۶

یکصد و هفدهمین شماره فصلنامه علمی رسانه ویژه زمستان 1398 توسط دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسا نه ها منتشر شد

در این شماره از فصلنامه رسانه که شامل 7 مقاله علمی است مباحثی همچون تحلیل گفتمان متون چند وجهی: بررسی موردی بیلبوردهای تبلیغاتی بانکداری، نحوة پوشش خبری بحران در خبر تلویزیونی صداوسیما (مطالعة موردی: بحران پلاسکو در شبکة خبر)، مطالعه نقش سرمایۀ فرهنگی بر میزان استفاده از فناوریهای ارتباطی و اطلاعات (مطالعه موردی؛شهر رشت) ،بررسی نظرهای کاربران فضای مجازی در خصوص اخبار منتشره در خبرگزاریهای داخلی و خارجی فارسی زبان پیرامون پدیده دختران انقلاب و چند مقاله دیگر آورده َ شده است.

اولین مقاله به تحلیل گفتمان متون چند وجهی: بررسی موردی بیلبوردهای تبلیغاتی بانکداری که توسط محمد امین صراحی و مریم مولایی نگارش شده است به موضوع انتقال معنا در بیلبوردهای تبلیغاتی و نقش آنها در جذب مخاطب اشاره شده است .

دومین مقاله موضوع نحوه پوشش خبری بحران در خبر تلویزیونی صدا و سیما مورد نقد و بررسی قرار گرفته است ،این پژوهش با روش تحلیل محتوا به دنبال پاسخ به سؤال نحوه پوشش خبری بحران در صدا و سیما است.

مقاله سوم به مطالعه نقش سرمایه فرهنگی بر میزان استفاده از فناوریهای ارتباطاتی و اطلاعاتی آی سی تی (مطالعه موردی ؛شهر رشت) پرداخته شده است این پژوهش توسط میلاد پوررجبی و حمید رضا بیژنی انجام شده است و تاثیر سرمایه فرهنگی بر این فناوریها و میزان استفاده شهروندان از این فناوری را مورد تاکید قرار داده است.

بررسی نظرهای کاربران فضای مجازی در خصوص اخبار منتشره در خبرگزاریهای داخلی و خارجی فارسی زبان پیرامون پدیده دختران انقلاب نوشته محمد شهبازی سلطانی و ایمان خدا بنده ،چهارمین مقاله این فصلنامه است که به بررسی عوامل اعتراض ها ،عوامل مداخله گر ،نوع مواجهه حکومت با معترضان و کارکرد ها و کژ کارکردها ی موضوع اعتراض پرداخته است .

این فصلنامه در ادامه تحلیل کلامی گزارشگران فوتبال بر اساس نظریه هالیدی و متیسن ،حباب فیلتر و شخصی سازی اطلاعات در رسانه های اجتماعی و کاربرد محتوای تولید کاربر در بازار یابی را مد نظر قرار داده است.

علاقمندان برای دریافت این فصلنامه می توانند متن کامل پی دی اف آن را از فایل زیر دانلود نمایند.

تعداد بازدید : ۲,۸۴۴
(چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۱:۴۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید