اخبار

تاکید بر مشارکت و همکاری دستگاههای فرهنگی و اجرایی برای برگزاری سوگواره ملت امام حسین (ع)

تاکید بر مشارکت و همکاری دستگاههای فرهنگی و اجرایی برای برگزاری سوگواره ملت امام حسین (ع)
دبیر اجرایی سومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین (ع) با اشاره به انتشار فراخوان این سوگواره و تمدید آن خواستار کمک و مشارکت دستگاههای فرهنگی و اجرایی استان سمنان برای میزبانی هر چه بهتر از این سوگواره شد.

به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان، میثم قدس پور روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان گفت: میزبانی این سوگواره امسال بر عهده سمنان است و با توجه به وسعت و اهمیت برگزاری هرچه بهتر این سوگواره، کمک و همکاری مسوولان در استان سمنان برای اجرای این سوگواره ضروری و لازم است.

وی گفت: اختتامیه این سوگواره دی ماه امسال با حضور مهمانان و هنرمندانی از جبهه مقاومت در شهر سمنان برگزار می شود.

قدس پور اظهار داشت: علاقه‌مندان به هنر و رسانه عاشورایی می توانند در بخش های عکس و فیلم کوتاه (مستند کوتاه، داستانی کوتاه، پویانمایی، موشن گرافیک و نماهنگ)، صوت و رادیو (مستند، پادپخش، نغمات آئینی، فیچر، آکاپلا، گرافیک (پست و استوری، استیکر، گرافیک متحرک) و متون ادبی (شعر ، قطعات ادبی،داستانی کوتاه و سفرنامه) آثار خود را ارسال کنند.

وی افزود: هدف برگزار کنندگان این سوگواره این است که در طول سال از این محرم تا محرم سال بعد مخاطب را با خود همراه داشته باشیم. فراخوان را چند روز مانده به اربعین منتشر کردیم. خوشبختانه شبکه سازی اتفاق افتاده و در همه استان ها فیلمسازان با ما ارتباط گرفته‌اند و در بخش حرفه‌ای رقابت خیلی جدی است.

دبیر اجرایی سومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین (ع) گفت: مهلت ارسال آثار به سوگواره ملت امام حسین (ع) تا پایان آذر تمدید شده است.

سوگواره بین المللی ملت امام حسین (ع) متشکل از سه سوگواره حسینی اشراق رادیو معارف، بوی سیب دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و مهر محرم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با هدف جلب مشارکت عموم مردم برای تولید و نشر محتوای حسینی در فضای مجازی و بهره گیری از ظرفیت مردمی با محوریت پویش تولید محتوای حرفه‌ای و عمومی برگزار می‌شود.

اختتامیه این رویداد در سمنان برگزار می‌شود و یک نمایشگاه عکس از آثار برگزیده در سمنان برپا خواهد شد.

اولین و دومین دوره این سوگواره بین المللی در تهران و قم برگزار شده است.

۲۵ مهر ۱۴۰۳ ۰۹:۳۶
روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |