اخبار

ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان برگزار شد

ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان برگزار شد
ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با دستور کار راهکارهای جذب جوانان ونوجوانان به مساجد برگزار شد.

  حجت الاسلام میثم تارم رئیس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در این نشست، ضمن تبریک ایام ربیع الاول، گفت: مسجد و راهکارهای جذب نوحوانان و جوانان به مساجد در دستور کار امروز این نشست قرار دارد.

وی مسجد را اولین و مهمترین کانون تربیتی و آموزشی در اسلام دانست و افزود: این کانون همچنان برای مسائل تربیتی، آموزشی، دینی و فرهنگی از تأثیرگذار ترین عوامل بر نسل نوجوان و جوان است چون مکان دینداری مردم است.

حجت الاسلام تارم تصریح کرد: منشأ تمام معضلات اجتماعی، عدم پایبندی مردم به مسائل دینی است که به همین دلیل دچار ضعف و سستی می شوند، چنانچه یک کار ضد اخلاقی، ضد ارزشی و مشکلات جامعه را ریشه یابی کنیم می بینیم که فرد نسبت به مسائل دینی مقید نیست.

وی خاطرنشان کرد: فردی که به آموزه های دینی پایبند و عامل باشد کمتر و یا غالبا به انحرافات مبتلا می شوند زمانی فردی دچار آسیب های اجتماعی می شود که از باورها و اعتقادات دینی تهی شود.

امام جمعه جیرفت بهترین راهکار پیشگیری از آسیب های اجتماعی، انس بیشتر مردم با مسجد است، عنوان کرد: مسایل آموزه های دینی احکام اخلاق مسائل تربیتی نماز مجانی و در دسترس عموم است این دستاوردهای فراوان مسجد است که به عنوان مهمترین عامل آموزه های دینی است و مردم را نسبت به مسائل دینی آشنا و مقید کند.

وی با اشاره به اینکه امروز باید اعتراف کنیم مساجد آن رونقی که مدنظر است را ندارند، ابراز کرد: متاسفانه مسجد تراز انقلاب اسلامی نداریم یا اگر هم باشد اندک شمارند، اکثر مساجد نیمه تعطیل هستند و حتی از اقامه نماز جماعت هم محروم هستند.

حجت الاسلام تارم اظهار کرد: امام (ره) فرمودند؛ مسجد سنگر است و سنگرها را باید حفظ کنید، این در حالی است که بسیاری از طلاب و روحانیون جذب ادارات و آموزش و پرورش شده اند گر چه حضور روحانیون در آموزش و پرورش و مدارس خوب است اما این امر باعث شده تا با کمبود ائمه جماعات روبرو باشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان بیان کرد: برخی از روحانیون سال های سال است که در حوزه های علمیه قم و مشهد مشغول هستند و اکنون وقت آن است که به استان ها و شهرستان های زادگاه خود عزیمت کنند تا خلأ کمبود ائمه جماعات رفع شود.

وی بیان داشت: شورای تعالی مساجد زمینه استقرار و فعالیت موسسات قرآنی دارای مجوز را در مساجد فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: برپایی اردوی جهادی مسجد که از پیشنهادات اعضا است را می توان با مشارکت نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه و شورای تعالی مساجد به عنوان یکی از راهکارهای پویایی مساجد انجام داد.

وی ادامه داد: راهکارهای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد همچنان در دستور کار آینده شورا قرار گیرد .

۲۴ شهریور ۱۴۰۳ ۱۲:۲۷
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان |