اخبار

امید؛ احساس مشارکت در فرآیندهای اجتماعی

امید؛ احساس مشارکت در فرآیندهای اجتماعی
دومین نشست از سلسله نشست‌های امید اجتماعی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مهدی‌زاده مدرس حوزه و دانشگاه، به میزبانی دکتر عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد
.
به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مهدی‌زاده در این نشست با بیان اینکه «مفهوم امید ارتباطی پیوسته با مفهوم آزادی و احساس اینکه من می‌توانم افق پیش روی خود را باز کنم» دارد گفت: تا وقتی انسان احساس نکند که می‌تواند افق پیش روی خود را باز کند مفهوم امید ‌معنایی ندارد.
وی افزود: در زندگی اجتماعی، این معنا از امید، گره‌خوردگی جدی با مفهوم مشارکت دارد یعنی اگر انسان‌ها احساس کنند در فرآیندهای اجتماعی مشارکت دارند، احساس امید به آنها دست می‌دهد و احساس می‌کنند که در یک فرآیند امیدآفرین و امیدوارانه درحال طی مسیر زندگی هستند. 
مهدی‌زاده ادامه داد: البته انسان‌‌ها با هم تفاوت دارند و هر یک زندگی اجتماعی خاص خود را  دارد اما نقطه امید در آنها این است که بتوانند در مجموعه‌ای که هستند کار بهتر و نقش بهتری ایفا کنند.
وی با اشاره به اینکه «حکمرانان نیز با ابزاراهایی می‌توانند در فرآیند امیدآفرینی حضور داشته باشند» تصریح کرد: نقش اصلی حکمران در امیدآفرینی جامعه این است که مسیر توسعه و رهیافت ایجاد کند.
۳۰ اَمرداد ۱۴۰۳ ۱۳:۲۴
روابط‌عمومی و اطلاع رسانی شورای فرهنگ عمومی کشور |