اخبار

«اخلاق حرفه ای» مهمترین چالش مدیریت امروزی در سراسر دنیا است

«اخلاق حرفه ای» مهمترین چالش مدیریت امروزی در سراسر دنیا است
نشست «اخلاق حرفه‌ای» با حضور دکتر لیلا نیسانی‌سامانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و به همت شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور؛ در این نشست که مدیران و کارکنان شورای فرهنگ عمومی کشور در آن حضور داشتند، لیلا نیسانی، اخلاق حرفه‌ای را مهمترین چالش مدیریت امروزی در همه دنیا عنوان کرد.
وی گفت: هر چه سازمان‌ها و نهادها بزرگتر می‌شوند، موضوع اخلاق پیچیده‌تر می‌شود.
نیسانی با بیان اینکه پایبندی به  اخلاق حرفه ای عوامل اصلی موفقیت یک سازمان است‌، اخلاق را مبتنی بر رعایت شان و کرامت انسانی معرفی نمود.اخلاق حرفه ای تا حدی با اخلاق سازمانی تفاوت دارد.
وی با توضیح اینکه «اخلاق حرفه‌ای با اخلاق سازمانی» متفاوت است، تصریح کرد: اخلاق سازمانی، کاربرد آگاهانه ارزش‌ها در تصمیم‌گیری است.

 

شورا

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه «شناخت افراد  از نظر اخلاق حرفه‌ای از وظایف مدیران است» خاطرنشان کرد: هدف اخلاق سازمانی «انطباق قوی بین چشم‌انداز، ماموریت و ارزش‌های سازمان با عملکرد، تصمیمات و اجرا و ایجاد جو اخلاقی در سازمان» است.
نیسانی سامانی گفت: اخلاق حرفه‌ای، مجموعه‌ای از کنش‌ها و واکنش‌های اخلاقی پذیرفته شده است که از سوی سازمان‌ها و مجامع حرفه‌ای مقرر می‌شود تا مطلوب‌ترین روابط اجتماعی ممکن را برای اعضای خود در اجرای وظایف حرفه‌ای فراهم آورد.
وی اخلاق حرفه‌ای را مهم‌ترین متغیر در موفقیت و اعتمادسازی سازمان عنوان کرد و افزود: حاکمیت اخلاق حرفه‌ای به میزان چشمگیری سازمان را در کاهش تنش‌ها و موفقیت در تحقق اهداف یاری می‌کند.
نیسانی بهبود کیفیت خدمات ارائه شده، بهبود کیفیت کار نیروی انسانی، تصمیم‌گیری اخلاقی و استقرار و استمرار را از پیامدهای اخلاق حرفه‌ای و سازمانی مطرح کرد.
به گفته این استاد دانشگاه «فرهنگ سازمانی، برنامه‌های رسمی و غیررسمی و ویژگی‌های عملکردی رهبری سازمان» از عوامل موثر بر اخلاق در سازمان است.
این استاد دانشگاه همچنین «فقدان نگرش راهبردی به اخلاق حرفه‌ای، تحویلی‌نگری، فرافکنی، مشتری مداری ابزار انگار و نه اصیل، فقدان انگیزش، نارضایتی شغلی، فقدان مهارت تصمیم‌گیری، بلاتکلیفی یا تعارضات اخلاقی، تعارضات در اصول اخلاقی، تعارضات در مسئولیت‌های اجتماعی، موانع فیزیکی و روانی محیط کار و عدم امانتداری» را از موانع رشد اخلاق حرفه‌ای در یک سازمان برشمرد.
بنابراین گزارش، در این جلسه کارکنان شورای فرهنگ عمومی کشور در فضایی صمیمی مسائل و نکات مدنظر خود برای ارتقای اخلاق حرفه‌ای سازمان را مطرح کردند
۲۹ اَمرداد ۱۴۰۳ ۱۶:۴۲
روابط‌عمومی و اطلاع رسانی شورای فرهنگ عمومی کشور |