اخبار

استاندار خراسان جنوبی:

سند نقشه مهندسی فرهنگی یک مدل برنامه‌ریزی مسئله‌محور است

سند نقشه مهندسی فرهنگی یک مدل برنامه‌ریزی مسئله‌محور است
قناعت گفت: سند نقشه مهندسی فرهنگی یک مدل کار تشکیلاتی، هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و برنامه‌ریزی مسئله‌محور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز چهارشنبه (۱۷ مرداد) در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور در سال ۱۳۹۲ تصویب شد و ۱۳ هدف کلان دارد.

 

وی افزود: فعالیت‌های دولت سیزدهم در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی از جمله توجه به نهاد خانواده و جمعیت، توجه به هویت ایرانی اسلامی، پاسداست زبان فارسی و ... در قالب همین سند نقشه مهندسی کشور بوده است.

 

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه سند نقشه مهندسی فرهنگی در دولت سیزدهم حالت اجرایی پیدا کرد، گفت: ما شاهد اقدامات تحولی  و زیربنایی در دولت سیزدهم بودم و این نقشه یک مدل کار تشکیلاتی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی است که متاسفانه ما در کار تشکیلاتی و هم افزایی ضعف داریم.

 

قناعت با ببیان اینکه سند نقشه مهندسی فرهنگی یک مدل برنامه‌ریزی مسئله‌محور و نقطه‌زن است، ادامه داد: در دولت سیزدهم ریل‌گذاری برای توسعه استان در حوزه سخت‌افزاری و اقتصادی داشتیم به عنوان مثال همین راه آهن که مطالبه دهه ۴۰ مردم استان بود اکنون در حال اجرا است.

 

وی بیان کرد: انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی و همچنین انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان نیز از دیگر پروژه‌هایی است که در دولت سیزدهم آغاز شده  و در حال انجام است.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اما ریل‌گذاری در حوزه فرهنگی را شاهد نبودیم و سند نقشه مهندسی فرهنگی در حقیقت ریل‌گذاری حرکت عمومی جامعه به سمت ارزش‌ها و مبانی نظام و انقلاب است، تصریح کرد: در این سند برای دستگاه‌های اجرایی مربوطه شرح وظایفی  و نقشی تعریف شده و موظفند برنامه و کارهای خود را بر اساس این سند انجام دهند.

 

قناعت به اهمیت تبلیغات محیطی و رعایت زبان فارسی اشاره کرد و افزود: بیشترین  انتقال مفاهیم به شهروندان از حوزه بصری است پس مهم است که از طریق تبلیغات محیطی چه خوراک فکری  روحی به مردم داده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه دستورالعمل و ضوابط تبلیغات محیطی مصوب بهمن ۱۳۸۸ مجدد باید به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود، در ادامه گفت: نصب دیوارنگاره‌ها هم پیشنهاد خوبی است چون خلأ آن در استان ولایتمدار و انقلابی خراسان جنوبی به چشم می‌خورد لذا کمیته‌های چندگانه با حضور شهرداری و دستگاه‌های مرتبط تشکیل شود تا این مهم در سطح شهر محقق و اجرایی شود.

۱۷ اَمرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۲۱