اخبار

شکل‌گیری امید اجتماعی نیاز به آموزش دارد

شکل‌گیری امید اجتماعی نیاز به آموزش دارد
امید اجتماعی مفهوم جدیدی در دنیا است که در جهان کمتر به آن پرداخته شده است

به گزارش روابط‌عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور، دکتر لیلا نیسانی عضو  هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در چهارمین نشست تخصصی پیرنگ امید اجتماعی با بیان این مطلب گفت:  نمود اصلی امید اجتماعی، پویایی و حرکت جامعه است.
وی افزود: جامعه ما همچنان پویا است و در مواردی شاهد حضور و مشارکت قابل توجه افراد هستیم که این خود ناظر بر وجود امید اجتماعی در کشور است.
این پژوهشگر تاکید کرد: برای پرداختن به موضوع مهمی چون امید اجتماعی و تحقق آن به برنامه‌های راهبردی و عملیاتی نیاز داریم.
نیسانی تصریح کرد: بخشی از ایجاد امید در جامعه وابسته به آموزش و یادگیری است، اینکه آموزش بدهیم اساساً امید چیست و چگونه می‌توان برای رسیدن به هدف تلاش کرد بدون آنکه صرفا به موفقیت یا عدم موفقیت اندیشید.
وی ادامه داد: اگر در آموزش مفاهیمی چون امید اجتماعی هسته اصلی جامعه یعنی خانواده را در نظر نگیریم و بلافاصله دنبال پروژه‌های عظیم که تاثیر مستقیمی بر خانواده ندارد باشیم در زمینه تحقق امید اجتماعی، خطای بزرگی کرده‌ایم.
نیسانی اظهار داشت: ما باید به آموزش والدین و یادگیری کودک و نوجوان در برنامه‌های بلند مدت آموزشی توجه کنیم.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه "امید اجتماعی یک پیوست‌‌تار است و ما باید برای هر قسمت از این طیف برنامه‌ای داشته باشیم" تصریح کرد: رسانه‌ها و به خصوص رسانه ملی و فضای مجازی در این موضوع بسیار اثرگذار هستند.
وی گفت: ما در برنامه‌های آموزشی باید به دنبال فرصت‌های یادگیری امید فردی و اجتماعی باشیم تا در آن فرصت‌ها امیدواری را به افراد تزریق کنیم.
بنابراین گزارش، سلسله نشست‌های تخصصی "پیرنگ امید اجتماعی" با هدف بررسی ابعاد مختلف کلان موضوع امید اجتماعی با حضور متخصصان و کارشناسان علوم مختلف در شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار می‌شود.
۱۴ اَمرداد ۱۴۰۳ ۱۰:۵۷
روابط‌عمومی و اطلاع رسانی شورای فرهنگ عمومی کشور |