اخبار

برگزاری پنجاه و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان میناب

برگزاری پنجاه و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان میناب
پنجاه و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع "هم اندیشی جهت برگزاری برنامه های فرهنگی سالروز اقامه نماز جمعه و بزرگداشت روز نماز جمعه" به ریاست آیت الله ابراهیمی امام جمعه شهرستان میناب و نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری و سایر اعضای در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، در ابتدای جلسه ابراهیمی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میناب ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در دهه اول ماه محرم بر تلاش برای حفظ مراسم عزاداری سنتی در شهرستان میناب تاکیدکرد و گفت:  در سال ۱۳۵۸ به پیشنهاد آیت‌الله طالقانی و با حکم امام خمینی (ره)، نخستین نماز جمعه  کشور در زمین چمن دانشگاه تهران با حضور پرشور نمازگزاران اقامه شد و پس از پیشنهاد و پیگیری‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، شورای فرهنگ عمومی با ثبت این روز در ضمیمه تقویم رسمی کشور به عنوان روز" نماز جمعه" موافقت و آن را ابلاغ کرد.

ابراهیمی افزود: نماز جمعه یادگار حضرت امام خمینی ( ره ) می باشد و همه ما مکلفیم این وظیفه شرعی و دینی را هرچه باشکوه تر برگزار نماییم.

وی بیان کرد: نماز جمعه پایگاه دین و سنگری است که مردم هر هفته با معارف و مسائل روز آشنا می‌شوند و این تجمع در تقویت دین، شکوه ویژه ای دارد.

در ادامه، بهرامی معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان میناب ضمن گرامیداشت یاد حضرت امام خمینی(ره) و اشاره به برگزاری نماز جمعه  گفت: نمازجمعه به عنوان یکی از مهمترین پایگاه های مذهبی ،سیاسی و فرهنگی کشور و میعادگاه وحدت مردم شریف و مسلمان ایران در دفاع از حریم نظام است، که نقش به سزایی در ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در سطح جامعه داشته است.

وی افزود: ائمه جمعه در شهرستان ها و مناطقی که در آن ها نماز جمعه اقامه می شود، نقش به سزایی در رفع مشکلات منطقه و ترویج فرهنگ اخلاق مداری در امور اجرایی دارند و می توانند مسئولان را در خدمت رسانی به مردم یاری رسانند.

 مصطفی کریمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان میناب در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از اعضای شورای فرهنگ عمومی درجهت اجرای مصوبات این شورا و با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز جمعه گفت: فریضه نماز جمعه در تقویت دین و وحدت ملی، نقش و  جایگاهی مهم دارد.

 کریمی با اشاره به اهمیت و  جایگاه  نماز جمعه  و تاثیر آن در جامعه گفت:    انتظار می رود همه نهادها ی فرهنگی و دستگاه‌های اجرایی جهت هرچه باشکوهتر برگزار شدن برنامه های  فرهنگی و اجتماعی نماز جمعه ،بویژه برنامه های  مرتبط با روز نماز جمعه مشارکت ویژه ای داشته باشند.

گفتنی است: در این جلسه موضوع راهکارهای جذب جوانان و نوجوانان به نماز جمعه، کارکردهای فرهنگی و اجتماعی نماز جمعه، تقویت جایگاه نماز جمعه، تشریح ابعاد فضیلتی نماز جمعه در افکار عمومی و اجرای برنامه های متفاوت فرهنگی  در روز نماز جمعه مورد بحث و تبادل نظر بین حاضرین در جلسه قرار گرفت.

۳۰ تیر ۱۴۰۳ ۰۹:۴۹
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان |