اخبار

درگیر نشدن ذهنیت جامعه؛ اشکال اساسی در اجرای برنامه ملی است

درگیر نشدن ذهنیت جامعه؛ اشکال اساسی در اجرای برنامه ملی است
نشست تخصصی الزامات برنامه ملی امید اجتماعی با حضور دکتر عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و دکتر محمد حسین ساعی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی؛ در این نشست دکتر عاطفه خادمی با بیان مشکلات و معضلات ساختاری شورای فرهنگ عمومی بر به روز شدن فعالیت شورای فرهنگ عمومی استان‌ها، بنا بر نیاز و الزامات هر استان تاکید کرد.
وی گفت: در هر استان باید مسائل مهم عینی مد نظر قرار گیرد و شورای فرهنگ عمومی استان برای رفع آنها تلاش کند.
دکتر محمد حسین ساعی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز درباره "الزامات برنامه ملی امید اجتماعی" تصریح کرد: درگیر نشدن ذهنیت جامعه، اشکال اساسی در اجرای برنامه ملی است.
وی افزود: اگر نتوانیم فضای ذهنی را در کشور همراه کنیم هیچ برنامه ملی قابلیت اجرایی ندارد و این موضوع را می‌شود با کارهای حتی ساده هم انجام داد.
وی اظهار داشت: در اجرای برنامه‌های ملی اشکال کار ما بیشتر معنایی و تفکری است که در رفع آن دانشگاه و رسانه بسیار مهم هستند.
نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی کشور خاطرنشان کرد: بزرگترین اشکال اجرای برنامه‌های ملی کشور را ضعف در تفکر، نظریه‌پردازی و ترویج می‌دانم که این سه به نظام دانشگاهی و روشنفکری و نظری‌پردازی رسانه‌ای ما باز می‌گردد.
وی با اشاره به اینکه "اجرای یک برنامه ملی هزینه بر است" گفت: ما باید افرادی را پیدا کنیم که کلیت امید اجتماعی را عینی کرده و معنا را خلق و ترویج کنند تا امید در نوجوانانمان شکل گیرد.
۲۵ تیر ۱۴۰۳ ۰۴:۴۷
روابط‌عمومی و اطلاع رسانی شورای فرهنگ عمومی کشور |