اخبار

انتخابات از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود

انتخابات از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود
رئیس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان گفت: موضوع انتخابات از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود که همیشه با حضور پرشور مردم برگزار شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان؛ آیت الله مصطفی محامی، در یکصد و شانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور اعضا در سالن جلسات دفتر نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت برگزار شد، با تبریک اعیاد قربان و غدیر بیان کرد: موضوع غدیر یک بحث مهم و نقطه عطف است و می تواند در جامعه اسلامی محور وحدت باشد.
وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: موضوع انتخابات از افتخارات نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود، سیستان و بلوچستان نیز از استان هایی بوده که بیشترین مشارکت را در این عرصه به ثبت رسانده است‌.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: دوقطبی سازی باعث آسیب به کل کشور می شود و در این بین اقلیت قومی و مذهبی متحمل آسیب بیشتری می شوند، بنابراین انتظار می رود، همه هم افزایی داشته باشند.
وی افزود: اتحاد و انسجام اقوام و مذاهب، پیشرفت و آبادانی کشور را رقم خواهد زد.
آماده برگزاری انتخابات در تراز انقلاب هستیم
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: آمادگی از نظر شکل و محتوا در استان وجود دارد و انسجام خوبی در این رابطه شکل گرفته است‌.
رضا شریفی افزود: هزار و ۸۳۰ شعبه سیار و ثابت اخذ رای در استان آماده برگزاری انتخابات است و ۲۰۰ هزار رای اولی امسال در انتخابات شرکت خواهند کرد.
وی با بیان این که آماده برگزاری انتخابات در تراز انقلاب هستیم، اظهار کرد: فضای انتخاباتی به ویژه در فضای مجازی داغ شده و شیعه و سنی به خصوص علما برای برگزاری انتخاباتی با شکوه آماده هستند.
تشکیل ۵ کمیته تخصصی در شورای فرهنگ عمومی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: طبق آیین نامه جدید شورای فرهنگ عمومی ۵ کمیته امور اجتماعی، خانواده و رصد، تعلیم و تربیت، اقتصاد فرهنگ، هنر و رسانه و امور دینی، تبلیغی و مناسک در استان تشکیل شده است.
علی سرگزی ادامه داد: همچنین از سوی دبیران کمیته ها با هماهنگی اعضا جلساتی برگزار و موضوع هایی به منظور پیگیری و اجرا در جلسه شورای فرهنگ عمومی طرح شد.
۴ تیر ۱۴۰۳ ۲۰:۰۷