اخبار

امام جمعه شهرکرد در نشست شورای فرهنگ عمومی: راه رئیس‌جمهور شهید با انتخاب فرد اصلح ادامه پیدا می‌کند.

امام جمعه شهرکرد در نشست شورای فرهنگ عمومی: راه رئیس‌جمهور شهید با انتخاب فرد اصلح ادامه پیدا می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: راه روشن و مسیر درستی که رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی پایه‌گذاری کرد با انتخاب فرد اصلح در انتخابات هشتم تیرماه ادامه پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز چهارشنبه سی ام تیرماه سالجاری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان افزود: در آستانه رویداد مهمی قرار داریم و این دوره از انتخابات از جهات مختلفی دارای اهمیت و حساسیت است که می‌طلبد هوشیار و آگاهانه در این عرصه شرکت کرد.شهید آیت‌الله رئیسی بنایی گذاشت و راهی را ریل‌گذاری کرد که برای تداوم این راه روشن نیازمند آن هستیم که فردی اصلح و شایسته در انتخابات پیش رو انتخاب شود در غیر اینصورت تمام این سه سال خدمت دولت سیزدهم از بین خواهد رفت و ضایعه بزرگی به بار خواهد نشست.

امام جمعه شهرکرد توصیه کرد تا انتخابات پیش رو با جدیت و حساسیت لازم پیگیری شود تا در وهله اول مشارکت حداکثری محقق شود و سپس با انتخاب فرد اصلح مسیر روشن دولت آیت‌الله رئیسی ادامه پیدا کند.

نکونام با تاکید بر اینکه بنای معرفی گزینه برای انتخابات پیش رو را نداریم، افزود: با این وجود وظیفه ما اینست که معیارهای فرد اصلح را برای آحاد مردم تبیین کرده تا آنها با شناخت بهتر و آگاهی لازم در انتخابات شرکت کنند.

وی با دعوت از گروه‌های سیاسی و آحاد مردم به وحدت و یکپارچگی در انتخابات پیش رو، یادآور شد: نباید اجازه داد تفرقه و چنددستگی بین مردم شکل گیرد و در نهایت رقابت‌های سیاسی مردم را به سمت وحدت سوق دهد و حضور با بصیرت مردم اجازه ندهد خون آیت‌الله رئیسی پایمال شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، اظهار کرد: یادواره شهید سیدمهدی موسوی سرتیم حفاظت رییس‌جمهور شهید که متعلق به استان روستای صالح کوتاه شهرستان کوهرنگ است نیز به زودی در استان برگزار می‌شود.

نکونام با تبریک دهه امامت و ولایت بر حفظ و زنده نگه داشتن حقیقت غدیر تاکید کرد و گفت: ما هر چه داریم از غدیر است چراکه غدیر به ما هویت، کرامت و جایگاه انسانی بخشیده است.

وی همچنین به طرح غنی‌سازی اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: تعطیلات تابستان و اوقات فراغت فرصت مغتنمی است که بتوان نسل جوان را در عرصه تربیتی و مهارتی رشد دهیم.

نکونام افزود: در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت هم نیاز به برنامه داریم و هم از سوی دیگر، دانش‌آموزان باید با انگیزه و جدیت در این دوره‌ها شرکت کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از آماده‌سازی ۸۶۵ پایگاه اوقات فراغت در این استان خبر داد و گفت: در قالب طرح غنی‌سازی اوقات فراغت ۱۸۰ عنوان برنامه اجرا می‌شود.

ذوالفقار علیخانی افزود: پیش‌بینی می‌شود در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت ۱۰۲ هزار دانش‌آموز شرکت کنند.

محسن حسین‌میرزایی نیز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان افزود: ستاد انتخابات استان روز پنجم خرداد و با ابلاغ ستاد انتخابات کشور در استان آغاز به کار کرد و جلسات ستاد به صورت مستمر و موثر برگزار می‌شود.وی با اشاره به تشکیل ۲۹ هیات اجرایی در استان، تصریح کرد: ۱۲ هیات اجرایی در مراکز شهرستان‌ها و ۱۸ هیات در بخش‌های استان تشکیل شده که در مجموع با احتساب اعضای حقیقی و حقوقی، ۳۷۷ نفر در این هیات‌ها در برگزاری انتخابات مشارکت دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری از جانمایی ۷۹۵ شعبه اخذ رای در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۷۴ شعبه ثابت و ۲۲۱ شعبه سیار، ۳۷۱ شعبه شهری و ۴۲۴ شعبه روستایی است.

محسن حسین‌میرزایی با اشاره با اینکه ۱۰ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی و انتظامی در برگزاری انتخابات در استان مشارکت دارند، اظهار کرد: تعامل خوبی بین هیات‌های اجرایی و هیات‌های نظارت در استان وجود دارد و رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت حداکثری چهار راهبرد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب مدنظر عوامل اجرایی استان است.

رئیس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری با تاکید بر رعایت اصل بی‌طرفی از سوی عوامل اجرایی استان، تصریح کرد: بی‌طرفی عوامل، تولید اعتماد می‌کند و اعتمادآفرینی هم افزایش مشارکت را به همراه خواهد داشت.

حسین‌میرزایی به راهکارهای پیش‌بینی شده برای افزایش مشارکت در انتخابات اشاره کرد و گفت: نشست با بزرگان و سران اقوام و طوایف استان، اجرای قانون و رعایت اصل بی‌طرفی، جهاد تبیین و اجرای چله خدمت و بیان دستاوردهای نظام و دولت سیزدهم از جمله این برنامه‌هاست.

۲ تیر ۱۴۰۳ ۱۱:۴۲