اخبار

سومین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان برگزار شد

سومین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان برگزار شد
سومین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در سال جاری با دستور تعیین و تدوین خلاء های تقویم فرهنگی جنوب کرمان و بررسی راهبردهای فرهنگی تحقق عملی شعار سال برگزار شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در این نشست، گفت: انجام پژوهش فرهنگ اقتصادی توسط مرکز رصد فرهنگی کشور، برگزاری همایش فرهنگ سازی جهش تولید با حمایت مردم توسط سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، پیگیری روند تکمیل فرودگاه و راه آهن توسط نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی برخی از مصوبات گذشته این شورا است.
 حجت الاسلام سید احمد حسینی افزود: در راستای مسئولیت های اجتماعی و به منظور ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه پیگیری مجوز یک باب مغازه از مغازه های تعاون روستایی در جیرفت خارج از مزایده به گالری حجاب از مصوبات شورای فرهنگ عمومی بوده که توسط اداره کل تعاون روستایی جنوب کرمان انجام شود.

وی بیان کرد: همچنین پیگیری راه اندازی کانال اطلاع رسانی محصولات اقتصادی و تولیدی جنوب کرمان توسط معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از جمله مصوبات نشست گذشته شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان است.
حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: راه اندازی پاتوق فرهنگی هنری دخترانه ویژه بانوان محجبه، تعیین و تدوین خلاء های تقویم فرهنگی جنوب کرمان از مواردی است که در نشست امروز به آنها پرداخته شد تا با نظر این جمع مصوباتی در این خصوص اتخاذ شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان عنوان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برگزاری یادواره های شهدا، احیای آیین چاووشی خوانی در بدرقه زوار اباعبدالله الحسین (ع) از دیگر مواردی است که در این نشست با شور مشورت شما مصوباتی تصویب می شود.

 فرماندار جیرفت نیز در ادامه این نشست، گفت: آنجایی که مشکل برجسته فعلی دولت و مردم ایران اقتصاد هست بنابراین مقام معظم رهبری بر مبانی و اصول اقتصادی تاکید و تکیه دارند تا با همراهی و هم افزایی مردم و مسئولین این شرایط ناهمگون رفع شود.

احمد بلندنظر  با بیان اینکه مقام معظم رهبری  در سالهای گذشته مسئله اقتصاد مقاومتی را یکی از راه های علاج وضعیت اقتصادی ایران عنوان کرده است، ابراز کرد: در اقتصاد مقاومتی مردم پایه تحول هستند و در این خصوص حمایت از تولید یک اصل بنیادی است.

وی با اشاره  اصل ۴۴ قانون اساسی، افزود: مشارکتی کردن اقتصاد یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و افزایش سطح رفاه و معیشت مردم با رشد تولید ارتباط مستقیمی دارد و بر همین اساس هرچه امکانات تولید بهتر باشد، سطح کیفیت زندگی مردم بهتر خواهد بود.

بلندنظر اظهار کرد: از آنجایی که مقام معظم رهبری  در انتخاب شعار سال  بر مشارکت محسوس مردم در اقتصاد تاکید کرده اند بنابراین هدف باید این باشد که روابط حاکم بر اقتصاد به مردم واگذار شود و دولت نباید در اجرای اقتصاد دخالت کند بلکه اقتصاد توسط مردم و نهادهای مردمی باید اداره شود.

فرماندار جیرفت عنوان کرد: تحقق شعار سال بدون حضور بخش خصوصی غیر ممکن است و لازمه تحقق شعار سال افزایش قدرت خریدار است.

وی تصریح کرد: به منظور افزایش قدرت خرید باید تعاونی های تولید فعال شوند تا مردم فضای امن کسب و کار را به طور ملموس حس کنند با توجه به اینکه جنوب استان استعداد کشاورزی را دارد بنابراین می‌توان طرح های کشاورزی محور را در اولویت قرار داد.

بلندنظر خاطرنشان کرد: معادن نیز ظرفیت مطلوبی برای کمک به تولید دارند و در این خصوص نباید صرفا به خام فروشی بسنده کنیم بلکه باید تمامی فرآیندهای مرتبط با تولید در همان محل برداشت انجام شود.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان عنوان کرد: ما در شورای اشتغال و سرمایه گذاری تلاش می‌کنیم بروکراسی اداری را برای مردم کوتاه و کم کنیم تا متقاضیان تولید و سرمایه گذاری زودتر به هدف برسند.

وی دانشگاه های منطقه را دارای ظرفیت مناسبی برای کمک به بالا رفتن مشارکت مردم در تولید دانست و گفت: دانشجویان و فارغ التحصیلان از طریق شرکت های دانش .بنیان می‌توانند در افزایش تولید موثر باشند.

۲ تیر ۱۴۰۳ ۰۷:۲۷
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان |