اخبار

طرح ملی طوبی ویژه جنوب کرمان برگزار شد

طرح ملی طوبی ویژه جنوب کرمان برگزار شد
به همت دبیر خانه شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان طرح ملی طوبی در قالب دوره آموزشی تربیت مربی حجاب و عفاف در جنوب کرمان برگزار شد.
به همت دبیر خانه شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان طرح ملی طوبی در قالب دوره آموزشی تربیت مربی حجاب و عفاف جنوب کرمان از مصوبات شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در دانشگاه جیرفت برگزار شد.
زینب یغموری استاد دانشگاه و مدرس طرح طوبی در جنوب کرمان در حاشیه برگزاری این دوره گفت: این کارگاه با هدف تربیت مبلغ برگزار شد و ما در این کارگاه شیوه های منطقی ترویج زیست عفیفانه را به مبلغین عفاف و حجاب آموزش داد.
مدرس دانشگاه و مبلغ حوزه عفاف و حجاب افزود: مبلغین عفاف و حجاب در این کارگاه آموزشی یاد گرفتند که با چه شیوه هایی چه مهارت هایی می توانند کسب کنند تا در تبلیغ عفاف و حجاب موثرتر باشند.  
وی تصریح کرد: همچنین در کارگاه آموزشی طوبی مباحثی در حیطه عفاف و حجاب مطرح کردیم و علل به وجود آمدن آسیب اجتماعی‌ کم‌ حجابی و بی حجابی را مطرح کردیم و راهکارهایی ارائه شد تا ان شاء الله این آسیب اجتماعی بهبود پیدا کند.
یغموری با اشاره به اینکه قرار است شرکت کنندگان این دوره به عنوان مبلغ عفاف و حجاب در جامعه فعالیت کنند، اظهار داشت: مدرس دانشگاه و فرهنگی هستم و در کارهای ترویجی عفاف و حجاب با گروه مردمی ریحانه شهرستان سیرجان همکاری دارم.
وی گفت: در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از آموزش های موسسه خیبر استفاده کردیم و الحمدالله تاکنون عملیات های زیادی در شهرستان سیرجان و در سایر شهرستان ها در حیطه عفاف و حجاب انجام داده ایم.
یغموری عنوان کرد: آقای وزیری و خانم اسلام لو مسئولین موسسه خیبر در کرج هستند که حدودا ۲۰ سال است در حوزه عفاف و حجاب کار تحقیقاتی انجام می دهند و همچنین دوره های آموزشی عفاف و حجاب را در سطح کشور برگزار می کنند.
یغموری خاطرنشان کرد کرد: امروز مبلغین در این کارگاه آموزشی روش ها و مهارت هایی را فرا گرفتند که می توانند به صورت عملی برای گسترش عفاف و حجاب در جامعه پیاده کنند و در این کارگاه آموزشی راه های برقراری ارتباط با نوجوانان و جوانان، اصول مواجهه و مناظره با افرادی که در حیطه عفاف و حجاب اطلاعاتی کمی دارند به صورت کاربردی توضیح دادیم تا راحت تر با نوجوانان و جوانان ارتباط برقرار کنند.
مدرس دانشگاه و مبلغ حوزه عفاف و حجاب ابراز کرد: امروز سطح مقدماتی طرح طوبی برگزار شد که شرکت کنندگان پس از موفقیت در آزمون، پس از پشت سر گذاشتن سطح دو، سطح سه تخصصی و مراحل دیگر ابتدا کارشناس و مدرس حوزه عفاف و حجاب می شوند.
وی اظهار کرد: شرکت کنندگان پس از گذراندن مرحله  مقدماتی در شبکه کشوری مجاهدین فاطمی عضو می شوند که با هم تعامل دارند و در این شبکه فعالیت و رشد می کنند و در این شبکه به صورت منظم شبهات و پاسخ به شبهات گذاشته می شود تمرین می کنند کارشناسان نقاط ضعف و قوت آنها را بیان می کنند کم کم قوی تر می شوند تا در جامعه کنشگری کنند و پاسخگویی شبهات نوجوانان و جوانان باشد.
یغموری خاطرنشان کرد: مجاهدان فاطمی کسانی هستند که مرحله مقدماتی را گذرانده اند و در کنار آنها پرچم داران هستند این ها افرادی می باشند که مجاهدان فاطمی هر شهری را مدیریت می کنند، پرچم دار هر شهری با یکدیگر هم افزایی می کنند و عملیات هایی که به اشتراک می گذارند یکدیگر را راهنمایی می کنند.
وی تصریح کرد: بهترین و تمیزترین کارهای فرهنگی و تحقیقاتی در زمینه عفاف و حجاب را موسسه خیبر انجام می دهد و می توانید دوره های مقدماتی، تکمیلی و تخصصی دانشگاه عفاف و حجاب ذا به آدرس عفاف کالج دنبال کنید.
یغموری خاطرنشان کرد: این موسسه محصولاتی شامل کتاب، نمایشگاه پیکسل هر چیزی که در حیطه تبلیغ عفاف و حجاب نیاز هست را تولید می کند و از پرچم دار در تهیه این محصولات حمایت می کند.
وی عنوان کرد: ان شاء الله طرح طوبی در سطح کشور گسترش بیشتری پیدا کند و مبلغین بیشتری این دوره ها را بگذراند تا عالمانه و به صورت علمی و منطقی عفاف و حجاب را تبلیغ و تبیین کنند.
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ ۰۷:۵۵
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان |