اخبار

رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود:

امام جمعه شاهرود: ۱۴ خرداد ترجمان عملی قدردانی از خدمتگزار ملت است

امام جمعه شاهرود: ۱۴ خرداد ترجمان عملی قدردانی از خدمتگزار ملت است
رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود گفت: ۱۴ خرداد ترجمان عملی این است که امام راحل همه چیز خود را برای مردم گذاشت و مردم هم در استقبال و بدرقه او هر چه توان داشتند گذاشتند.

به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان، حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود با تسلیت شهادت رئیس جمهور و یاران همراه در سانحه بالگرد تاکید کرد: مردم ایران فرهنگ عمومی بسیار عالی در قدرشناسی خود از خدمتگزاران در طول این سالیان نشان داده اند.

 وی افزود: ۱۴ خرداد ترجمان عملی این است که امام راحل همه چیز خود را برای مردم گذاشت و مردم هم در استقبال و بدرقه او هر چه توان داشتند گذاشتند و این فرهنگ عمومی ملت ماست که باید در سطح بین المللی ترویج و تبلیغ شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود تصریح کرد: قدردانی ملت نسبت به خدمتگزاران و شهدا وجود دارد و این الگو باید به دنیا معرفی شود.

 وی با تاکید بر اینکه بخش زیازدی از این حضور، کار خداست که دلها را متمایل می کند، گفت: این قدرشناسی در باطن مردم وجود دارد و باید جلوه‌هایی پیدا شود تا بروز و ظهور کند.

 امینی با بیان اینکه رهبری انقلاب تاکید دارند که مردم عوض نشدند و این قدرشناسی در فرهنگ عمومی کشور ماست، افزود: این قدردانی ها بی بدیل و کم نظیر است و در کشورهای اسلامی ایران و عراق است و در جهان دیده نمی شود و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه در عزاداری فرهنگ عمومی بالاست اما در جشن ها کم کار شده است، گفت:  چه در مولودی خوانی و سرودها و مجالس شادی فرهنگ عمومی خوبی در است اما کافی نیست و جامع تر می توان کار کرد.
 وی تاکید کرد: این حضور و ابراز اهمیت مردم سبب می شود که جامعه جهانی هم همراه شود و وقتی ملتی اینطور به صحنه می آید آثار بین المللی آن برای ماست.
 امینی با تاکید بر اینکه بهترین خدمت به شهیدان خدمت، اتمام قدرشناسی نسبت به خدمتگزاران شهید و فرهنگ سازی برای حضور در انتخابات و گزینش فرد که نزدیک به آنهاست می باشد، افزود: این حضور ما اتمام قدرشناسی نسبت به شهدای خدمت است.
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود بر تجلیل از موثرین و خدمتگزاران در زمان حیاتشان تاکید و آن را فرهنگ عمومی دانست و گفت: گلزار شهدای شاهرود نیاز به ساماندهی دارد که باید مورد توجه مسوولان امر قرار گیرد.
امام جمعه شاهرود بر پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور شهید و اطلاع رسانی در این خصوص تاکید کرد.
۸ خرداد ۱۴۰۳ ۰۶:۳۷
روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |