اخبار

برگزاری اولین نشست فعالان مد و لباس استان سمنان

برگزاری اولین نشست فعالان مد و لباس استان سمنان
اولین نشست فعالان مد و لباس استان سمنان در سال 1403 با شرکت فعالان مد و لباس شهرستانها و نیز برگزار کنندگان مسابقات و نمایشگاه ملی طراحی و دوخت "کارستان" برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان، در این نشست که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار شد در خصوص برنامه های مد و لباس در سال 1403 و نیز برگزاری مسابقات و نمایشگاه ملی طراحی و دوخت "کارستان" بحث و تبادل نظر و تصمیماتی اتخاذ شد.

شرکت فعالان مد و لباس استان سمنان با اختصاص و برپایییک غرفه درنمایشگاه طراحی و دوخت و نیز برگزاری جلسات فعالان مد و لباس استان به صورت ماهیانه و عضویت و حضور اعضای این نشست در جلسات کارگروه مد و لباس استان از جمله مصوبات این نشست بود.

رضا مهدیان مسوول کارگروه مدو لباس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این نشست با اشاره به شناسایی 64 نفر طراح لباس در استان سمنان ادامه داد: لینک ثبت نام را در اختیار شهرستانها قرار خواهیم داد تا کسانی که تاکنون ثبت نام کرده اند در این سامانه نامنویسی شوند.

وی برپایی نمایشگاههای مد و لباس را از برنامه های این استان در عرصه مد و لباس بیان کرد و اظهار داشت: برای استان در مجموع 12 نمایشگاه شامل چهار نمایشگاه به صورت فصلی برای سمنان پیش بینی شده است و برای شهرستانهای آرادان، سرخه، دامغان و میامی هر کدان یک نمایشگاه و گرمسار و شاهرود هر شهرستان دو نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

مسوول کارگروه مدو لباس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین از برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه آموزشی مد و لباس با هوش مصنوعی نیز خبر داد. 

محمود نیکخواه مدیر مسابقات و نمایشگاه طراحی و دوخت و از مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی سمنان نیز در این نشست به تبیین اهداف و چگونگی برگزاری این مسابقات پرداخت و گفت: این نمایشگاه و مسابقات از بیستم خرداد آغاز و تا 22 خرداد ادامه دارد و ساعت کار نمایشگاه نیز از ساعت 14 تا 19 است.

وی با بیان اینکه این برنامه با عنوان جشنواره "صدرا" برگزار می شود در این خصوص به جمع بندی رسیدیم که در این برنامه به سراغ مسابقات کارستان برای طراحی لباس فرم مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه برویم.

۱۴ خرداد ۱۴۰۳ ۰۶:۳۰
روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |