اخبار

سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان نهبندان تشکیل شد

سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان نهبندان تشکیل شد
جلسه شورای فرهنگ عمومی نهبندان در مورخه 9 خرداد ماه سال جاری در محل دفتر امام جمعه محترم شهرستان با دستور کار تبیین مشارکت حداکثری در انتخابات و برنامه ریزی برای مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام (ره) با حضور امام جمعه، فرماندار و اعضاء شورای فرهنگ عمومی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهبندان؛ در این جلسه ابتدا حجت الاسلام نجمی پور امام جمعه شهرستان امام جمعه شهرستان نهبندان ضمن تسلیت شهادت جانسوز رئیس جمهور مردمی و دوست داشتنی ایران اسلامی و همرزمان شهیدشان و تسلیت ارتحال بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی به برگزاری باشکوه مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد و شهادت رئیس جمهور پرداختند و بیان داشتند:  شخصیت حضرت امام پس از پیامبران و ائمه معصومین با هیچ شخصیت دیگری قابل قیاس نیست و شخصیت امام یک فرد استثنایی و بی نظیر در همه ابعاد بود، امام انسانی عاقل، دور اندیش، حکیم، تیزبین، حلیم، متین و آینده نگر و عبدی صالح برای خدا، عابدی مخلص، نیایشگر گریان نیمه های شب و علمدار بزرگ انقلاب اسلامی بود.

نجمی پور همزمانی ارتحال بنیانگذار نظام و هفتمین روز شهادت رئیس جمهور را خاطر نشان شدند و به ویژگی‌ مردمی بودن شهید رئیسی در قامت رئیس جمهوری اشاره کردند و افزودند: حضور ایشان در میان مردم بدون هیچ گونه مانع و معذوریتی صورت می‌گرفت. لذا این امر موجب افزایش محبوبیت ایشان در میان مردم، موجب دقت و پیگیری پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی در استان‌ها و موجب شناخت دقیق‌تر مسائل، موانع و راهکارهای حل مشکلات مردم بود. این ویژگی مثبت رئیسی در حالی بود که برخی از روسای جمهور قبلی بر این باور بودند که با پشت میز نشستن مشکلات کشور حل خواهد شد. اما ایشان با سفرهای استانی و با حضور در میان مردم در واقع مردمی بودن خودش را اثبات کرد و از این جهت می‌توان ایشان را با شهید رجایی مقایسه کرد.

سرپرست فرمانداری نهبندان گفت: نامگذاری نهضت ملی مسکن نهبندان به نام شهرک خادم الرضا ع و بلوار دسترسی آن به نام شهید آیت الله رییسی نشان از توجه خاص مردم نهبندان به این شهید عزیز و همچنین اهتمام شهردار و شورای اسلامی شهر است ضمنا طبق پیگیری های صورت گرفته پایگاه آسبادهای کشور در نهبندان مستقر میشود که یک ظرفیت جهانی است و باید از این ظرفیت ها استفاده کرد. ایشان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، گفت: روند اجرایی انتخابات آغاز شده و همه باید تلاش کنیم راه،منش و تفکر آیت الله رئیسی ادامه داشته باشد. همه مسئولان در وهله اول باید در افزایش مشارکت نقش داشته باشند و هم اینکه تبیبن گری کنند تا اندیشه و تفکر رئیس جمهور شهید زنده بماند.

ایشان با بیان اینکه در شالوده مردم سالاری دینی مقام معظم رهبری با هوشمندی و مدیریت بر پایه اسلام ناب شرایط به شکلی فراهم مینماید تا هم قواعد اسلامی و هم جمهوری در کشور به نحو احسن انجام شود و هیچ مشکلی در کشور پیش نیاید افزوداین هنر ولایت فقیه است.

 درپایان هاشمی دبیر شورای فرهنگ عمومی نهبندان،ضمن تسلیت و تبریک شهادت جانسوز رئیس جمهور و همرزمان ایشان خدمت حاضرین در جلسه گزارشی از مصوبات جلسات گذشته شورای فرهنگ عمومی ارائه داد و سپس هریک از اعضا به نقطه نظرات خود پرداختند
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ۱۰:۰۲