اخبار

برنامه های اجرایی پیوست فرهنگی داشته باشد.

برنامه های اجرایی پیوست فرهنگی داشته باشد.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه برنامه‌های اجرایی در استان پیوست فرهنگی داشته باشد،گفت: پیوست فرهنگی سبب می‌شود تا برنامه‌ها ، مؤمنانه و در مسیر صحیح اجرا شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام عصر چهارشنبه 26 اردیبهشت ماه سال 1403 در نشست شورای فرهنگ عمومی استان افزود: در برخی موارد مشاهده می‌شود که برنامه‌ها پیوست فرهنگی ندارد و این غفلت می تواند کارها را زیر سوال ببرد.

وی همچنین بر ضرورت ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأکید کرد و گفت: باید ارزش‌های دفاع مقدس در استان بیش از پیش ترویج شود و یادمان‌های شهدای گمنام در استان به زیارتگاه‌های معنوی تبدیل شود و برنامه‌های فرهنگی در این مکان‌ها اجرا شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) والاترین کارها را خدمت به مردم عنوان کرد و گفت: باید تا می‌توان در خدمت به مردم وارد میدان شویم و گره‌گشایی کنیم.

نکونام با گرامیداشت ۳۱ اردیبهشت روز شهرکرد نیز تصریح کرد: انتظار می‌رود برنامه‌های روز شهرکرد متناسب با فرهنگ اصیل و دیرینه مردم برگزار شود.

وی یادآور شد: مواردی که در نشست شورای فرهنگ عمومی مطرح می‌شود دغدغه‌های مهمی است که با گفت‌وگوها و نشست‌های مستمر می‌توان بستر مناسبی برای عملیاتی کردن اهداف و برنامه‌ها شورا را فراهم کرد.

رویدادهای هویت‌ساز در دستور کار قرار گیرد

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: انتظار می‌رود برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی استان رویدادهای هویت‌ساز باشد تا در پرتو آن ارزش‌های دینی در استان تقویت و آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

غلامعلی حیدری افزود: انتظار می‌رود برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی استان رویدادهای هویت‌ساز باشد تا در پرتو آن ارزش‌های دینی در استان تقویت و آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.یکی از رویدادهای هویت‌ساز برنامه‌های دفاع مقدس است و هرچه بتوان ارزش‌های دفاع مقدس را زنده نگه داریم و آن را در جامعه ترویج دهیم دستاوردهای مطلوبی کسب می‌کنیم.

همچنین توجه ویژه به مفاخر و مشاهیر استان از دیگر ضرورت‌ها و اولویت‌های فرهنگی در استان است و  با معرفی و الگوسازی از مفاخر استان بنیه معنوی مردم استان به ویژه جوانان و نوجوانان تقویت می‌شود.مساجد، مصلاها و گلزارهای شهدا می‌تواند ابزارهای خوبی برای تقویت بنیه معنوی و دینی مردم باشد.

روز شهرکرد هم فرصت خوبی است و با برنامه‌ریزی و مدیریت خوب می‌توان برنامه‌ای شایسته و درخور مردم برگزار کرد.

همچنین باید دسترسی آسان به ملزومات عفاف و حجاب نیز وجود داشته باشد و لازم است دستگاه‌های اجرایی بر حفظ حریم شرعی و حجاب و عفاف توجه داشته باشند. با عنایت به قرار داشتن در هفته فرهنگی شهرکرد ، روز شهرکرد فرصت مناسبی است که با مراقبت‌ ، برنامه‌ریزی‌ها انجام و مدیریت شوند، از طرفی پیاده‌روی‌های عمومی که به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود باید منجر به حفظ فضای معنوی ، در کمال نشاط و سلامت باشد تا مشکلی ایجاد نشود.

تاکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی در مراکز گردشگری و برنامه‌ریزی برای ایجاد نماد نماکاران در شهرستان سامان، در نظر گرفتن پیوست فرهنگی با تمرکز بر نماز و مسجد در تمام برنامه‌های اجرایی و ضرورت ساماندهی مطلوب گلزار شهدا به ویژه گلزار شهدای گمنام در مناطق مختلف استان از جمله موارد مطرح شده در این نشست به شمار ‌می‌رود.

در پایان این نشست از اعضای هیأت رئیسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سامان توسط رئیس محترم شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تقدیر به عمل آمد.

۸ خرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۲۱
https://www.irna.ir/news/85478563/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AC%D9%85%D8%B9%D9%87-%D8%B4%D9%87%D8%B1%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%AF |