اخبار

◼️«یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلى رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی»

◼️«یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلى رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی»

◼️شهادت جانسوز آیت الله  محمد ابراهیم رییسی و عزیزان همراه ایشان حادثه ای گران برای ملت ایران و آزادگان جهان است.
ایشان به عنوان دومین رییس جمهور شهید ایران اسلامی با شهادت خود در گام دوم انقلاب اسلامی بار دیگر مهر تاییدی بر مسیری که آغازگر آن امام خمینی بودند نهادند.

 انسان در مکتب امام خمینی با اخلاص، تقوا و خدمت به خلق است که ارزش و جایگاه حقیقی خود را می یابد.دستاورد انقلاب اسلامی دقیقا پرورش چنین انسان هایی ست در دنیایی که امر معنوی و قدسی در زندگی اجتماعی بی معنا گشته و سیاست بیش از همیشه از ارزش، تهی شده است،معنای تازه ای از سیاست و زندگی را خلق کردند. سبک مدیریتی و منش رئیس جمهور عزیز،امام جمعه محترم شهر تبریز، وزیر محترم امور خارجه و استاندار انقلابی نشان داد میتوان از شاخص های مادی و روز دنیای مدیریت فاصله گرفت، انقلابی بود طرف مظلومان و محرومان عالم ایستاد و عزت مردم و کشور را در جهان بالا برد. 

 

مردم داری، دیپلماسی عزت مندانه، خدمت مجاهدانه واژگانی است که به پشتوانه نیروی درونی که از اتصال به خداوند ایجاد شده است در قاموس سیاسی و فرهنگ عمومی ایران اعتبار دوباره یافته است. مردمی که سال ها از بی اخلاقی در صحنه سیاست  ناخرسند بودند طعم سیاست اخلاق مدار را چشیدند و از این پس باید از این میراث گرانبها محافظت کنند.

▪️در دوران ریاست جمهوری ایشان، برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی، *جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور با حضور شخص رئیس جمهور برگزار شد* که این مهم، نقطه عطفی در تاریخ فعالیت های شورای فرهنگ عمومی کشور و استان ها بود. تأکید مکرر ایشان بر لزوم مردمی‌ سازی فرهنگ، نشان از اعتقاد عمیق او به نقش مردم برای تعالی جامعه در ابعاد مختلف فرهنگی و تمدنی داشت.

▪️امروز اگرچه دیگر از حضور مادّی رئیس جمهور مردمی مان بی بهره ایم؛ اما روحیه جهادی، نگاه دقیق و اعتقاد عمیق او به فرهنگ اسلامی ایرانی، سرلوحه فعالیت های فعالان عرصه فرهنگ، خصوصاً شوراهای فرهنگ عمومی در سراسر کشور خواهد بود.

▪️ملّت بزرگ ایران همواره در طول تاریخ حیات و مقاومت خود نشان داده است که محنت ها و امتحان ها، جز بر انسجام، اتّحاد، و عزمش برای نیل به اهداف و آرمان های اصیلِ اسلامی، انسانی و انقلابی نخواهد افزود؛ این ضایعه اندوه‎بار نیز اگرچه سخت و جانکاه است، امّا به لطف الهی، تحت الطاف حضرت صاحب الزمان (عج) و تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی)، در این برهه تاریخی نیز از حرکت بازنایستاده و با همدلی و عزم بیشتر، پیش خواهد رفت.

سرمایه ای که از محبت مردم نسب به خادمان خود فراهم آمده است بسیار مغتنم و نیازمند حفاظت چون گوهری ارزشمند است. *حفظ این گوهر در گروی تلاش روز افزون مدیران و کارگزاران نظام اسلامی در خدمت به مردم و ادای تکلیف مجاهدانه آنها در همه عرصه ها برای رساندن جمهوری اسلامی به قله های پیشرفت و جهانی شدن آرمان های انقلاب اسلامی است*
.
شورای فرهنگ عمومی کشور وظیفه خود را همراهی با مردم و تلاش برای حفظ این میراث معنوی و فرهنگی دانسته و در  راه گسترش این فرهنگ از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد .
 
◾️شورای فرهنگ عمومی کشور
۱ خرداد ۱۴۰۳ ۱۲:۲۰