اخبار

دومــین جلسه شورای فرهنگ عمومی تشکیل جلسه داد

دومــین جلسه شورای فرهنگ عمومی تشکیل جلسه داد
دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرایان با دستور جلسه برنامه ریزی فرهنگی سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و ایجاد اماکن فرهنگی و هنری در شهرستان سرایان تشکیل شد.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرایان ، دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی سرایان چهارشنبه 26 اردیبهشتماه 1403 در دفتر امام جمعه سرایان برگزار گردید .

وحید فنودی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرایان با بیان اینکه در خصوص برنامه های فرهنگی و هنری باید در جهت اثرگذاری و انتقال مفاهیم برنامه ریزی دقیق انجام بگیرد گفت: در پیش بودن مناسبت 14 خردادماه همکاری تمامی دستگاه ها و نهادها را میطلبد تا بتوان از همه این ظرفیت در راستای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم استفاده کرد. وی در ادامه با اشاره بر ظرفیت های خوب فرهنگی و هنری شهرستان موضوع تمهید و پیش بینی اماکن مورد نیاز و زیرساختی در جهت اجرای فعالیتهای فرهنگی و هنری را امری ضروری برشمرد و افزود: یکی از خلاء های فرهنگی در شهرستان وجود سینما بود که به زودی شاهد افتتاح سینما به صورت ثابت در شهرستان سرایان هستیم.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از ظرفیت های شهرستان گروه های نمایشی هستند که تاکنون منشأ افتخار آفرینی در سطح استان و ملی بوده اند و این ظرفیت غنی در شهرستان سرایان وجود دارد که همواره با محدودیت فضای تمرینی و اجرای برنامه مواجه میشوند و با جلسات برگزار شده و برنامه ریزی انجام گرفته با همکاری دستگاه های فرهنگی و انجمن نمایشی شهرستان به زودی شاهد تجهیز اماکن دارای ظرفیت برای راه اندازی پلاتو خواهیم بود.

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرایان هم در این جلسه با تبریک دهه کرامت از این ایام به عنوان بهترین موسم برای تمرین حیات کریمانه توصیف کرد و خواستار گسترش زندگی کریمانه در سطح جامعه شد.

حجت الاسلام غلامرضا مرتضانی نیا، خوش برخوردی، چشم پوشی از خطاهای دیگران، ذلت ناپذیری، غلبه بر خشم، صداقت و وفای به عهد را برخی از ویژگیهای زندگی کریمانه برشمرد  و خاطرنشان کرد: دهه کرامت فرصت ارزشمند برای تبیین زندگی کریمانه و نهادینه کردن آن در نفس خویشتن است. وی با اشاره بر ضرورت و اهمیت اجرای برنامه های فرهنگی شهرستان از همه ادارات خواست تا در این نوع رویدادها همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرایان هم با اشاره به مناسبتهای خرداد ماه، سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر را یادآور شد و از مسوولین خواست تا با دفتر حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در راستای بزرگداشت برنامه های خرداد همکاری کنند.

حسین خیاط با بیان اینکه در گرامیداشت مناسبتهای سالگرد ارتحال حضرت امام و 15 خرداد و برنامه های ملی و مذهبی باید سعی شود از ظرفیت مردمی بیشتر استفاده شود، گفت:  مسئولان وظیفه تسهیل گری باید داشته باشند تا قوام و رونق این مراسمات بیشتر شود. وی در ادامه افزود: همه دستگاه ها در راستای ایجاد زیرساخت های فرهنگی از جمله پاتوق های کتاب و یا پلاتو موظفند با توجه به ظرفیت خود همکاری لازم را داشته باشند تا از نیروی فرهنگی و هنری شهرستان بهترین استفاده را ببریم.

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۱۷