اخبار

اولــین جلسه شورای فرهنگ عمومی سرایان در سال 1403

اولــین جلسه شورای فرهنگ عمومی سرایان در سال 1403
جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرایان با دستورجلسه برنامه ریزی نکوداشت روز فرهنگ شهرستان سرایان تشکیل شد.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرایان، سه شنبه مورخ 21 فروردین ماه 1403 اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی سرایان در سال جدید با حضور اکثریت اعضا و با دستورجلسه برنامه ریزی نکوداشت روز فرهنگ شهرستان سرایان همزمان با 10 خردادماه به مناسبت ثبت مسجد جامع در فهرست آثار ملی تشکیل شد.

وحید فنودی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرایان ضمن تببین اهمیت نکوداشت روز فرهنگ شهرستان و معرفی آداب و رسوم و زنده نگهداشتن خرده فرهنگ های بومی این رویداد را با اهمیت برشمرد و افزود: روز فرهنگ شهرستان ظرفیت و فرصت مناسبی است که فرهنگ و آداب وسنن منطقه به بهترین شکل دیده شود و این امر همکاری و هم افزایی همه دستگاه ها و نهادها شهرستان را میطلبد. وی در ادامه یکی از اهداف برگزاری این رویداد را معرفی ظرفیتهای فرهنگی و تاریخی و اقتصادی شهرستان سرایان دانست و گفت: نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری و محصولات اقتصاد مقاومتی ،نمایشگاه کتاب،تجلیل از خدام و معرفی مفاخر فرهنگی و اجرای گروه سرود با محتوای معرفی ظرفیتهای فرهنگی ، گردشگری شهرستان و اجرای موسیقی بومی محلی بخشی از برنامه های پیشنهادی در این روز میباشد.

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرایان حجت الاسلام مرتضائی نیا با اشاره به ظرفیتهای فرهنگی مساجد شهر سرایان گفت: شهرستان سرایان با وجود بالغ بر 120 مسجد فعال بعنوان شهر مساجد مشهور است و هنوز با توجه به وجود ظرفیتهای بالای این شهر در حوزه مساجد مستندی از برنامه ها و ظرفیت های مساجد فعال در این شهرستان تهیه نشده است که باید در این مورد برنامه ریزی گردد. حجت الاسلام مرتضائی نیا امام جمعه سرایان 10 خرداماه روز فرهنگ شهرستان سرایان را بعنوان رویداد بزرگ فرهنگی یاد کرد و از همه دستگاههای اجرایی خواست تا در نکوداشت این روز کمک کنند.

در ادامه حاضرین به ارائه نظرات و پیشنهادات خود درباره این موضوع پرداختند که مصوبات این جلسه را تشکیل داد.

۲۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۰۹