اخبار

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور

گردشگری زیارت، اولویت فرهنگی کشور در خراسان رضوی

گردشگری زیارت، اولویت فرهنگی کشور در خراسان رضوی
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: موضوع گردشگری زیارت مهم‌ترین محور و اولویت فرهنگی کشور در حوزه خراسان رضوی است
به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور ؛ سید مجید امامی دبیر این شورا   در همایش فرهنگ عمومی، زیارت، سوغات و صنایع خلاق که به مناسبت هفته فرهنگ عمومی در مشهد برگزار شد افزود: حوزه سوغات زیارت و صنایع فرهنگی یکی از اولویت‌های دستگاه‌های فرهنگی است.
 
 وی گفت: در حوزه ثبت حقوقی فعالان سوغات زیارت، تامین مالی، توزیع و سکوی فروش و حتی در حوزه تبلیغات و برندینگ اشکالات بزرگی وجود دارد.
 
 امامی افزود: نظام صنایع فرهنگی در کشور باید در خدمت گردشگری زیارت قرار بگیرد، اگر گردشگری زیارت را فقط به این ۳۵ میلیون سفری که در سال به مشهد انجام می شود خلاصه بکنیم، مانند این است که گنج عظیمی را در گوشه‌ای از خانه پنهان کرده ایم.
 
 وی گفت: اما اگر این گردشگری زیارت را با اقتصاد و تنوع فرهنگی بزرگی که در خراسان وجود دارد، می توان از ثروت زیارت برای تقویت سبک زندگی اسلامی بهره برد.
 
 دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بیان کرد: اتفاقات خوبی در حوزه زیرساخت‌های صنایع فرهنگی در کشور در حال وقوع است، مانند تاسیس تعاونی‌های فرهنگ بنیان و هنری، تاسیس موسسات چند منظوره فرهنگی مبتنی بر کار فرهنگ بنیان و صنایع فرهنگی و همچنین حمایت‌های دولت از مشاغل خانگی که باید حمایت بیشتری در حوزه گردشگری زیارت شود.
 
 وی افزود: متاسفانه صنایع فرهنگی نمی‌توانند از تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند که همکاران ما در ادارات کل ارشاد و میراث فرهنگی در حال تلاش هستند تا این مشکل را رفع کنند.
 
 در پایان این مراسم از اثر هنری قلم زنی استاد صفایی با نقشی از شخصیت‌های شاهنامه، رونمایی شد و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از غرفه‌های صنایع دستی خراسان رضوی بازدید کرد

شورا

۱۸ آبان ۱۴۰۲ ۲۰:۵۶
روابط‌عمومی و اطلاع رسانی شورای فرهنگ عمومی کشور |