اخبار

برگزاری چهل و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی بندرلنگه

برگزاری چهل و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی بندرلنگه
چهل و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرلنگه با دستور کار برنامه ریزی و ساماندهی مواکب جهت پذیرایی از زوار پیاده روی اربعین حسینی در دفتر امام جمعه برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا امام جمعه شهرستان بندرلنگه در جلسه با بیان حدیثی از پیامبر اسلام گفت : «إِنَّ لِرَبِّکُمْ فِی أَیَّامِ دَهْرِکُمْ نَفَحَاتٍ أَلاَ فَتَعَرَّضُوا لَهَا » اندک زمانی هست که نسیم خنکی  می وزد خودمان را از این نسیم خنکی محروم نکنیم، از این نسیم ها پنهان نشویم خودمان را در معرض این نسیم قرار دهیم خدمت به زوار امام حسین، خدمت به امام حسین است که ثواب بسیار عظیم در عالم دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندر لنگه در سخنانی با بیان اینکه ستاد مردمی اربعین شهرستان بندرلنگه یکی از مراکز اصلی خدمات دهی به زوار و مشتاقان زیارت اباعبدلله الحسین (ع) در ایام پیاده روی اربعین حسینی است و مسئولین باید درکنار مردم از اختیارات خود جهت رفع نیازمندی های موکب استفاده نمایند.

خلیل آسودی دبیر ستاد مردمی اربعین شهرستان  ضمن ارائه گزارشی از عملکرد  و فعالیت های ستادمردمی اربعین گفت: هدف از تشکیل این ستاد در مرحله  اول  خدمات رسانی به زوار امام حسین علیه السلام در ایام اربعین است اما بنا به نیاز در طول سال از امکانات و ظرفیت خود در حوزه های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی، کمک به محرومان و در مواقع حواث و بحران های طبیعی در کنار مردم بوده وخدمات رسانی می کند.

آسودی در ادامه سخنان خود به برخی از نیاز های ضروری ستاد  از جمله وسایل سرمایشی ارزاق جهت تهیه پخت غذا و خودرو و سردخانه جهت نگهداری مواد غذایی فاسد شدنی اشاره کرد و درخواست  همکاری و مساعدت نمود.

سید کاظم موسوی رئیس ستاد عتبات عالیات استان بابیان اینکه موکب اصالتش مردم نهاد است و مردم در این مسیر و راهپیمایی عظیم اربعین و خدمات رسانی و پذیرایی از زوار  برکتی در زندگی خود دیده اند که خواسته یا ناخواسته وارد این جریان شده اند و با آن عجین هستند و دولتی کردن آن به اصل موضوع آسیب می زند.

گفتنی است: در پایان  طی حکمی  حجت الاسلام والمسلمین مجتبی چاووشی بعنوان دبیر ستاد عتبات و عالیات شهرستان بندرلنگه معرفی شد.

۳۰ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۲۶
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان |