اخبار

طرح فرهنگی "مردم شایسته خدمت " مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان حنوبی در سال 1401

برگزاری جلسه هماهنگی اجرای طرح فرهنگی مردم شایسته خدمت

برگزاری جلسه هماهنگی اجرای طرح فرهنگی مردم شایسته خدمت
با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، فرمانداران شهرستان ها و جمعی از مسوولین استانی نشست هماهنگی اجرای طرح فرهنگی مردم شایسته خدمت برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، علی فرخنده در این جلسه اظهار کرد: یکی از مصوبات و دستاوردهای شورای فرهنگ عمومی استان، ارائه طرح "مردم شایسته خدمت" است که در راستای فرمایشات نماینده محترم ولی فقیه در استان خطاب به اعضای شورا مبنی بر تولید برنامه های فرهنگی که در راستای کمک به معیشت مردم هم موثر باشد، صورت پذیرفته است.
وی افزود: این طرح شامل برنامه های اصلاح شده با هدف اجرای صحیح و کامل این رویداد نیز می باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان شرح وظایف در این برنامه، اظهار کرد: طرح مردم شایسته خدمت دارای سه گروه فعال شامل دستگاه های اجرایی، تشکل‌های مردم‌نهاد و پیوست رسانه‌ای به منظور کمک به خدمتی بدون واسطه به مردم می باشد که مستقیماً با نظارت فرمانداران در شهرستان ها اجرایی خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت بازگشت محوریت امور به مساجد اظهار داشت: مطابق فرمایشات امام (ره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) این امر حائز اهمیت زیادی است که منجر به کاهش بسیاری از ناهنجاری‌های فرهنگی کشور خواهد شد و لازمه آن همراهی و تعامل فرمانده پایگاه های بسیج، مدیر کانون های فرهنگی و رییس هیئت امنای مساجد برای شناسایی خلأ ها در این زمینه می باشد.
وی افزود: از دیگر نکات مهم توجه به خدمت و نظارت توأمان با یکدیگر است و لازمه این امر خدمت جهادی حتی خارج از زمان اداری توسط مدیران می باشد و از جمله مصادیق ان ارائه میز خدمت به مردم به خصوص نقاط کمتر برخوردار استان همچنین ایجاد بستری آسان و فراگیر مانند ارتباط پیامکی و بدون واسطه مردم با فرماندار نیز می باشد.
فرخنده با تاکید بر اهمیت نظارت به اندازه خدمت رسانی به مردم اظهار کرد: فرمانداران با تعیین یک روز در هفته به  بازدید های سرزده بپردازند تا از نزدیک نحوه ارائه خدمات در سطح جامعه به مردم را نظاره گر باشند.
وی ادامه داد: همچنین برای تشویق تولیدکنندگان باید تسهیل گری ها و ارائه خدمات مناسب، همچون واگذاری فضای تولید یا فروش محصولات برای آنها فراهم شود که در جنبه کمک معیشتی این طرح حائز اهمیت است.
وی با اشاره به حوزه مردمی در اجرای این طرح، پویش های مردمی را قابل توجه خواند و تاکید کرد: این امر طراحی کلان است و از مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان می باشد.
وی افزود: در حوزه مردمی سازی اقدامی که مورد توجه واقع گردیده، تکریم چهره‌های برتر خدمات رسان در حوزه محلات و بازاریان می باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر اهمیت نقش رسانه ها در اجرای این برنامه، اظهار کرد: اطلاع رسانی ها و اقدامات رسانه‌ای با نظارت مدیر کل صدا و سیمای استان اجرایی و تولید برنامه های مناسبتی از جمله اقدامات در این طرح خواهد بود.
۱۶ فروردین ۱۴۰۲ ۰۹:۴۵