اخبار

نشست کارگروه ساماندهی مد و لباس استان خراسان جنوبی برگزار گردید

نشست کارگروه ساماندهی مد و لباس استان خراسان جنوبی  برگزار گردید
با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، معاونین و کارشناسان اداره کل و جمعی از فعالین حوزه مد و لباس استان، جلسه هماهنگی کارگروه ساماندهی مد و لباس استان در خصوص برپایی نمایشگاه محصولات زیست عفیفانه در محل سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، علی فرخنده، اظهار کرد: حجاب از جمله مسائل و موارد انسانی و اخلاقی است که مورد تاکید ادیان الهی به خصوص دین مبین اسلام واقع گردیده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم رعایت حجاب توسط همه اقشار جامعه، بیان کرد: رعایت حجاب متعارف تنها وظیفه شرعی و قانونی بانوان نیست بلکه این مهم برای آقایان به همان نسبت مورد تاکید واقع گردیده است.
وی با اشاره به اهمیت هوشمندسازی امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: شناخت جامعه هدف و انتخاب پیام خوب برای مخاطب از جمله موارد هوشمند سازی نیز می باشند.
فرخنده با اشاره به لزوم تشکل سازی و استفاده از ظرفیت مردم در رویدادها، افزود: به همان اندازه که تشکل سازی و مردمی سازی برنامه ها و رویدادهای فرهنگی، هنری، رسانه ای و قرآنی اهمیت دارد، هم افزایی و هماهنگی دستگاه های اجرایی به منظور ایجاد بستر گفتمان سازی، جریان سازی و پیامد محوری در سطح جامعه مهم می باشد.
وی با اشاره به برنامه زیست عفیفانه، گفت: در این خصوص توجه به پوشش متناسب با فرهنگ اسلامی-ایرانی مختص به قشر خاصی از جامعه نیست و تولید و عرضه پوشاک برای نوزادان تا سالمندان، زنان و مردان را در بر می‌گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به لزوم توجه به استفاده از ظرفیت نخبگان در این قبیل از رویدادها، گفت: "برگزاری رویداد های استعدادیابی"، "ایجاد تعامل و معرفی نخبگان صاحب نظر به سرمایه گذاران" و "در حوزه اجرایی کمک به تولید محصولات با تسهیل صدور مجوز و رفع سایر موانع" از جمله اقدامات در خصوص تحقق این مهم خواهد بود.
وی در پایان تاکید کرد: استفاده از هنر در اجرای این رویداد فرهنگی و شناساندن اهداف آن با استفاده از زبان هنر به جامعه از برنامه ریزی ها در این راستا نیز می باشد.
۲۲ فروردین ۱۴۰۲ ۰۹:۴۰