اخبار

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی سرایان در سال 1402

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی سرایان در سال 1402
اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی سرایان در سال 1402 برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی سرایان ، این جلسه 20 فروردین  راس ساعت  9 صبح به ریاست امام جمعه و با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی شهر سرایان  با تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید آغاز شد. . در ابتدای جلسه  مرتضایی نیا امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی سرایان ضمن عرض خیر مقدم وگرامیداشت مناسبت ها و تشکر از حضور اعضا ی شورای مربوطه با توجه به این که منشأ بیشتر تحرکات و فعالیتهای حوادث اخیر   (اغتشاشات) در رستورانها و کافه ها گزارش شده است.به تبیین دستور کار جلسه پرداخت .  حجه الاسلام « مرتضایی نیا » با تسلیت ایام پر فضیلت  شب قدر بر بهره‌برداری از فضایل شب قدر  تاکید کرد. و گفت: باید در فرصت شب قدر تعمیر اساسی را در زند گی  خود لحاظ  و   سرلوحه کارهایمان قرار دهیم رئیس شورای فرهنگ عمومی سرایان همچنین نظارت بر رستورانها و کافه تریاها را در شهرستان ضروری عنوان کرد و اظهار کرد: این مکانها باید از مسیر صنفی خود خارج نشوند و دستگاهای نظارتی باید بر عملکرد این واحد ها نظارت مستمر داشته باشد. امام جمعه سرایان با اشاره به روز جهانی قدس   و تحرکات صهیونیستها در روزهای اخیر خواستار حضور گسترده و پر رنگ تر اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز قدس شد و تصریح کرد: شرکت گسترده مردم باعث استحکام بیشتر جبهه مقاومت خواهد شد. سپس گزارشی از روند فعالیت رستوران ها ،کافی شاپ ها ی شهرستان سرایان توسط اتاق اصناف این شهرستان در جلسه ارائه گردید.

 

فرماندار سرایان در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با بیان اینکه درحال حاضر مجاز به حفاظت و صیانت از فرهنگ  اصیل و فاخر هستیم بر نظارت جدی بر اماکن عمومی تاکید کرد و کافه  تریاهای موجود را جزء پدیده های نوظهور و در حال گسترش در شهرستان برشمرد و بر رویکرد زیبا شناختی و نوع نگاه جدید مبتنی بر اصول و چارچوب قانونی که توام با پذیرش جامعه و نسل جوان باشدتاکید کرد.

وی محافظت و مراقبت از نسل جوان را وظیفه همگان عنوان کرد و گفت منشأ تجمعات وگردهمایی جوانان را باید به روز و با رویکرد و محتواهای  جدید مواجه ساخت.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی سرایان  با اشاره به اینکه در شهرستان  محلهای تجمع و تفریح کمتر است تصریح کرد: با نظارت و هدایت گری بیشتر و زمینه سازی نیروهای ارزشی در اماکن تجمعی موجود, بستر مناسب‌تری برای فعالیت در این اماکن فراهم خواهد شد.

فرماندار سرایان در ادامه از دستگاههای اداری خواست تا در مناسبت‌های ملی و مذهبی ،فعالیتهای فرهنگی و ارزشی را با محتواهای غنی و تاثیر گذار مدیریت و برنامه ریزی کنند.

 

در جلسه شورای فرهنگ عمومی اعضا پیرامون دستور جلسه با محوریت بررسی وضعیت رستورانها ، کافی شاپ ها ،حجاب و عفاف و نیزبرنامه ریزی  روز قدس نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند
۲۲ فروردین ۱۴۰۲ ۱۲:۵۸