اخبار

تشکیل اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سربیشه

تشکیل اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سربیشه
تشکیل اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سربیشه در سال جدید

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سربیشه، شنبه 19 فروردین ماه سالجاری اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی، با حضور اکثریت اعضاء در محل دفتر امام جمعه شهرستان برگزار گردید.

 جعفری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان در ابتدا جلسه ضمن تبریک بهار طبیعت و بهار معنویت و خیر مقدم به اعضای حاضر در جلسه دستور کارجلسه را قرائت نمود.

 امام جمعه رئیس شواری فرهنگ عمومی سربیشه لزوم ایجاد قرارگاه مرکزی برای تبیین مسئله حجاب تاکید کرد.

 وی گفت: بیانیه ۸ ماده‌ای وزارت کشور در رابطه با حجاب و عفاف و ابلاغ آن به تمام دستگاه‌های اجرایی و دولتی نقطه قوتی از سوی این وزارتخانه است.

وی با اشاره به ابلاغ عدم ارائه خدمات دولتی به افرادی که کشف حجاب کرده‌اند، ادامه داد: در این باره باید برخورد کاملا محترمانه، عاقلانه، منطقی، مدبرانه و هنرمندانه بدور از مواجه احساسی و شتاب‌زدگی صورت پذیرد.

 امام جمعه بیان داشت: در رابطه با موضوع حجاب، دشمن می‌خواهد ما را دچار خطای محاسباتی کند و به نحوی حاکمیت را به انفعال بکشاند.

حجت‌الاسلام نجمی‌پور افزود: از آنجائی که مسئله حجاب در سال‌های گذشته از محورهای جنگ شناختی علیه ملت ایران بوده است باید قرارگاه مرکزی در وزارت کشور، استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها تشکیل شود. وی وظیفه این قرارگاه را برگزاری دوره‌های آموزشی دانست و گفت: بنابراین مدیر هر دستگاه باید پرسنل خود را توجیه کند و مباحث فقه حجاب توسط اساتید تبیین شود. امام جمعه راهبری فرهنگی و مردمی کردن مسئله حجاب را در این قرارگاه خواستار شو و افزود: در این راستا هویت زن مسلمان باید تبیین و نقاط قوت و ضعف در حوزه مسائل فرهنگی، رسانه‌ای و تبلیغی کشف شود.

 حجت‌الاسلام نجمی‌پور ادامه داد: آنچه در جنگ فرهنگی مهم است مسئله شناسی، دشمن شناسی، موقعیت شناسی، زمان شناسی، مکان شناسی و ظرفیت شناسی است که باید این موضوعات در ارتباط با اجتماع علی‌الخصوص در لیالی قدر، ارتباط با آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، انجمن اولیا و مربیان، ایده‌ها بیان و تجربیات موفق در جهت تبیین مباحث مورد اهتمام قرار گیرد.

 وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری کشف حجاب را یک حرام سیاسی و حرام شرعی معرفی کردند بنابراین طلاب و مبلغین عزیز باید به تبیین فتوای رهبری بپردازند و مردم را آگاه سازند.

 فرمودند: پرداختن به مسئله حجاب یک حکم ارشادی نیست بلکه یک حکم ولایتی و حکومتی است چرا که مهمترین هدف رسانه‌ای دشمن و ضد انقلاب برجسته سازی و ترویج کشف حجاب، ترویج اباحه‌گری و بی‌بندباری می‌باشد.

 حجت‌الاسلام نجمی‌پور در ادامه نسبت به دستور کار دوم جلسه شورای فرهنگ عمومی الزامات تحقق شعار سال با موضوع (مهار تورم، رشد تولید) گفت: برای اینکه بتوانیم این شعار را بدرستی محقق کنیم باید نظام تولید، توزیع و مصرف را مدیریت نماییم.

وی تاکید کرد: مسئولین امر در شهرستان ضمن بومی‌سازی این موضوع با نظارت دقیق بر این سه مولفه می‌توانند گام مثبتی جهت پیشبرد این اهداف بردارند.

در ادامه فرماندار سربیشه ونایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیان داشت: کشف حجاب یک ناهنجاری اجتماعی است که اگر نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم عواقب جبران‌ناپذیری دارد.

   نیز ضمن تشکر از دغدغه امام جمعه بعنوان رئیس شورا و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در جهت اهتمام ایشان به دستور کار جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان،گفت: موضوع حجاب یک موضوع قانونی است و باید همه رعایت کرده تا بتوانیم جلوی این ناهنجاری را بگیریم.

 فرماندار افزود: مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شده نیز به فرمانداری ابلاغ شده است و در اولین فرصت وظایف و تکالیف اختصاصی هر یک از دستگاه‌ها و نهادهای عملیاتی شهرستان احصاء و جهت اقدام ارسال خواهد شد.

لکزایی با اشاره به شعار سال نیز تصریح کرد: مقام معظم رهبری از سال ۹۰ شعارها را بصورت شفاف با موضوع اقتصادی مطرح فرمودند امسال نیز که مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده است باید تمام تلاشمان را در جهت هر چه بهتر محقق شدن این شعار به کار بگیریم. وی با اشاره به جشن گلریزان در شهرستان،اظهار داشت :باید از تمام ظرفیت موجود در شهرستان از جمله دستگاه‌های اجرایی، معادن، کارخانجات،بازارچه مرزی و گمرک، اشخاص حقیقی و حقوقی بهره ببریم. در ادامه تعدادی از اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان نظرات خودشان را پیرامون دستور کار جلسه مطرح نمودند.
۲۱ فروردین ۱۴۰۲ ۱۳:۵۷