اخبار

ترویج فرهنگ قرآنی، بهترین راه برای هدایت عمومی و غلبه بر جهل و گمراهی است

ترویج فرهنگ قرآنی، بهترین راه برای هدایت عمومی و غلبه بر جهل و گمراهی است
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان، ترویج فرهنگ قرآنی را بهترین راه برای هدایت عمومی و غلبه بر جهل و گمراهی دانست و گفت: در شرایط کنونی که شیاطین تمام تلاش خود را برای کمرنگ کردن معارف قرآنی در جامعه به کار گرفته‌اند، باید قرآن کریم را مبنای زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهیم.

به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان هم‌زمان با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن در دیدار با اعضای جامعه قرآنی استان سمنان افزود: کسی که انس و رابطه قلبی خود را با قرآن کریم افزایش دهد، قطعا و بدون تردید مشمول انوار هدایت الهی خواهد شد.

وی، طهارت قلبی را پیش‌نیاز اثرگذاری آیات قرآن کریم دانست و گفت: ورود به باطن قرآن کریم نیازمند طهارت قلبی است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن، قرآن مایه شفاء و رحمت برای مؤمنان است افزود: امیرالمومنین علی (ع) نیز فرمودند شفای خود را از قرآن کریم طلب کنید و از قرآن برای مشکلات خود کمک بگیرید، چراکه قرآن داروی شفابخش بندگان است.

مطیعی، آیات قرآن کریم را حاوی بهترین پندها و موعظه ها عنوان کرد و گفت: بسیاری از اساتید مبنای تدریس خود را مفاهیم نورانی قرآن کریم قرار می‌دهند و از آن برای انتقال پیام‌های علمی و معرفتی بهره می‌گیرند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، ترویج فرهنگ قرآنی را بهترین راه برای هدایت عمومی و غلبه بر جهل و گمراهی دانست و تصریح کرد: در شرایط کنونی که شیاطین تمام تلاش خود را برای کمرنگ کردن معارف قرآنی در جامعه به کار گرفته‌اند، باید قرآن کریم را مبنای زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهیم.

مطیعی با یادآوری توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با فعالان قرآنی گفت: قرائت آیات قرآن کریم باید قرائتی نافذ و موثر باشد و بر قلب و روح شنوندگان تاثیر بگذارد.

امام جمعه سمنان، استفاده از شیوه‌ها و فنون تلاوت آیات قرآن کریم را لازم اما ناکافی دانست و افزود: فعالان قرآنی که افتخار خدمت به ساحت نورانی قرآن کریم را دارند، در باب راه‌های افزایش تاثیرگذاری آیات قرآن تفکر کنند.

مطیعی با تاکید بر ضرورت اِشراف قاریان بر محتوای آیات قرآن گفت: قاریان عزیز اگر با ترجمه آیات قرآن آشنا باشند می‌توانند بیش از قبل بر شنوندگان خود تاثیر بگذارند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه فعالان قرآنی باید بطور دائم از توانمندی و مهارت خود مراقبت کنند خاطرنشان کرد: افرادی که در رشته‌های مربوط به قرآن کریم حائز رتبه های ممتاز می‌شوند، نباید پس از دستیابی به این رتبه ها، تلاش خود برای یادگیری مفاهیم قرآن کریم را متوقف کنند.  

در این دیدار تعدادی از قاریان، حافظان و اساتید برجسته قرآن کریم به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداختند.

۱۸ فروردین ۱۴۰۲ ۱۲:۲۲
روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |