اخبار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان در شورای فرهنگ عمومی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان در شورای فرهنگ عمومی

به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان محمدرضاصادقی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با تشریح دست آوردهای اقتصادی این استان در سال گذشته  افزود: اقدامات متنوعی سال گذشته در حوزه اقتصاد در سطح استان انجام شد ‌و خوشبختانه رتبه سوم کشور را در رشد اقتصادی بدست آوردیم.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱، برای بیش از۱۶ هزار نفر بر اساس سامانه رصد اشتغال، در استان سمنان شغل ایجاد شده است.

وی گفت: افزایش سرمایه گذاری خارجی، مردمی کردن اقتصاد، ایجاد شهر هوشمند، توسعه صنایع خلاق ، توسعه کشاورزی نوین و افزایش تولید شیلات و آبزیان و توجه به افزایش بهره وری محصولات کشاورزی، راه اندازی پلتفرم بازار آب و توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان سمنان از رویکرد های مهم حوزه اقتصادی برای دست یابی به رشد شتابان اقتصادی در سال پیش جدید خواهد بود.

صادقی با اشاره به شرایط فرهنگ کار در جامعه اظهار داشت: فرهنگ کار در استان سمنان باید تبیین و نهادینه سازی شود.

معاون استاندار سمنان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مصرفی شدن بزرگترین آفت یک جامعه انقلابی است تصریح کرد: فرهنگ مصرفِ درست و پرهیز از تجمل باید د رجامعه نهادینه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان سمنان کتذکر شد: برای دستیابی به جهاد تبیین در استان و ایجاد انگیزه، امید و نشاط فرهنگی و نیز افزایش اعتماد عمومی، اقدامات نظام جمهوری اسلامی باید در جامعه و فضای مجازی اطلاع رسانی شود.

اولین نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در سال 1402 به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و با حضور استاندار سمنان و سایر اعضا در شبستان آستان مقدس امام زاده یحیی بن موسی الکاظم (ع) سمنان برگزار شد.

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ ۱۰:۴۳
روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |