اخبار

اولین نشست ستاد جوانان و نوجوانان استان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان

اولین نشست ستاد جوانان و نوجوانان استان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان
اولین نشست ستاد جوانان و نوجوانان در قالب راهبرد ارتباط موثر با نسل جوان شورای فرهنگ عمومی استان سمنان روز دوشنبه به ریاست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،فرشید فلاح در این نشست که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار شد با تاکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی تنها نهاد هماهنگ کننده دستگاههای فرهنگی در استان است که وظیفه سیاست گذاری و برنامه ریزی در امور فرهنگی را دارد اظهار داشت: این ستاد نیز شان سیاست گذاری  و برنامه ریزی و تعیین اولویت های جوانان و نوجوانان را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه راهبرد ارتباط موثر با نسل جوان یکی از راهبردهای 18 گانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان است افزود: این شورا با تدوین این راهبردها در امور مختلف از جمل مساله جمعیت و عفاف و حجاب جلوتر از کشور قرارگاههای مربوطه را تشکیل داده و فعالیت کرده است و در امور جوانان نیز باید اینگونه باشد.

فلاح با اشاره به حوادث اخیر کشور و نقش جوانان در آن بر لزوم بررسی مسایلی که منجر به این حوادث شده است تاکید کرد و اظهار داشت: باید با اتخاذ تدابیر لازم و موثر برای جذب جوانان و نوجوانان اقدام شود و در این خصوص پرداختن به چهاد تبیین بسیار موثر و لازم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این نشست خواستار ارائه طرح های موثر برای مقابله با آسیب های اجتماعی در جامعه شد و گفت: در بحث آموزش هنر با اجرای طرح "آموزش هنر برای همه" آماده کمک به برگزاری کلاس های آموزشی هنر در رشته مختلف به صورت رایگان هستیم.

در این نشست جمعی از صاحبنظران و فعالان امور جوانان و نوجوانان به بیان دیدگاهها و نظرات خود در خصوص مسایل جوانان و نوجوانان و چگونگی جذب جوانان پرداختند.

یادآور می شود،18راهبرد،ذیل شورای فرهنگ عمومی استان سمنان فعالیت دارندکه مدیریت اجرایی راهبرد ارتباط موثر با جوانان بر عهده اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان سمنان است.

۳۰ آبان ۱۴۰۱ ۱۴:۵۶
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |