اخبار

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور؛

«حفظ اصالت فرهنگی» از جمله وظایف اصلی شورای فرهنگ عمومی است

«حفظ اصالت فرهنگی» از جمله وظایف اصلی شورای فرهنگ عمومی است
سید مجید امامی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: فعالیت های شورای فرهنگ عمومی صرفا محدود و منحصر به حوزه عفاف و حجاب نیست؛ بلکه حفظ اصالت فرهنگی و مدیریت تغییرات وظیفه اصلی این شورا است.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گلستان در سال جاری با حضور رییس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، نماینده ولی فقیه و رییس شورای فرهنگ عمومی استان،نماینده گلستان در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل و مسئولان و فعالان فرهنگی و مادران معزز شهدای مدافع حرم امروز شنبه 25 مرداد ماه در سالن جلسات استانداری گلستان تشکیل شد.

سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این جلسه، گفت: نظارت‌ بیرونی می‌تواند به طور محدود جوابگوی حفظ اصالت‌ها باشد و برای جوابگویی کامل مسئولیت شورا، باید نظارت‌های درونی انجام شود.

وی با تاکید و هشدار نسبت به توسعه فضاهای غیررسمی و پیامدهای آن گفت: باید نظارت درونی تقویت شود چراکه اگر این نظارت‌ها وجود نداشته باشد فضاهای غیررسمی توسعه پیدا می کنند و نتیجه آن چیزی جز فروپاشی فرهنگی نخواهد بود.

امامی  گلستان را سرزمین اقوام برشمرد و افزود: باید کاری کنیم تا گلستان همچون نامش گلستان بماند و برای این کار نیازمند تقویت نظارت درونی هستیم. این استان دارای تنوع قومیتی و به تبع آن تنوع در پوشاک است که می‌توان از این ظرفیت برای احیا و رویکرد به لباس سنتی بهره برداری کرد. ضمن اینکه این تنوع می‌تواند الهام‌بخش طراحان مد و لباس باشد.

وی افزود: با اینکه حضور گروه های سرود با پوشش محلی می‌تواند سبب احیای این پوشاک شود، ادامه داد: در جشنواره های مختلفی که برگزار می شود بهترین فرصتی است که همگان بتوانند با لباس های سنتی خود حضور پیدا کنند.

۲۶ تیر ۱۴۰۱ ۰۸:۲۰