اخبار

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین : طرح ملی ایران قوی به دنبال تقویت مولفه های استحکام فرهنگی نظام بر محور مسجد است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین : طرح ملی ایران قوی به دنبال تقویت مولفه های استحکام فرهنگی نظام بر محور مسجد است.
محمدحسین اسماعیلی گفت: طرح ملی ایران قوی در گام دوم انقلاب اسلامی، با ایجاد بستر مشارکت، نقش آفرینی و انسجام فعالیت کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تلاش می ‌کند در مسیر تقویت مولفه‌ های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد، گام بردارد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین ضمن اشاره به این نکته که : بیانیه گام دوم انقلاب منشور انقلاب اسلامی و در واقع چراغ راه آینده کشور است و باید به طور دقیق و جامع در برنامه ریزی ها در همه حوزه ها در کشور به عنوان نقشه راه مدنظر قرار گیرد عنوان داشت : برای این منظور ابتدا باید در مسیر تبیین و معرفی وجوه و ابعاد این بیانیه برای مردم و مسؤولان اقدام کرد تا اجرای این بیانیه به یک مطالبه عمومی تبدیل شود و بدون شک بهترین راه برای معرفی بیانیه گام دوم انقلاب، استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری و رسانه ای است.

 

محمد حسین اسماعیلی اعلام کرد: از آنجا که در بیانیه گام دوم انقلاب ، محور اصلی جوانان هستند ، بنابراین استفاده از ظرفیت جوانان در تبیین و معرفی این بیانیه بسیار اثربخش است و یکی از مهمترین جایگاه های حضور و فعالیت جوانان، مساجد و کانون های فرهنگی و هنری مساجد است که باید از این ظرفیت به نحو شایسته استفاده کرد.

 

وی با اشاره به اجرای طرح ملی ایران قوی در کانون های مساجد تصریح کرد: طرح ملی ایران قوی در نظر دارد بستر جریان سازی این گفتمان را در بین آحاد مردم به ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مهیا کرده و زمینه رقابت سالم بچه‌ های مسجد را در ظهور و بروز این رویداد مهم در بستر فضای مجازی فراهم کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد  اسلامی استان قزوین توضیح داد: محورهای چهارگانه طرح که شامل قرآن و سیره اهل بیت (ع)، مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی، پیشرفت و امید به آینده و مقاومت و عزت ایران اسلامی است در قالب هایی مانند فیلم، نمایش، سرود، فناوری، دانش، رسانه، قرآن و کتاب منظور شده است.

 

وی تأکید کرد: در مجموع هدف نهایی این طرح ملی برگزاری رقابت مؤمنانه در قالب یک مسابقه است تا بچه های مسجد با گام دوم انقلاب اسلامی آشناتر شوند.

 

اسماعیلی تصریح کرد: طرح ملی ایران قوی در گام دوم انقلاب اسلامی، با ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تلاش می‌کند در مسیر تقویت مؤلفه‌ های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد، گام بردارد.

 

۵ بهمن ۱۳۹۹ ۱۳:۰۱