اخبار

تصویب راهبردهای 17 گانه کلان فرهنگ عمومی استان سمنان

تصویب راهبردهای 17 گانه کلان فرهنگ عمومی استان سمنان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از تصویب راهبردهای کلان فرهنگ عمومی این استان خبر داد و گفت: این راهبردها برگرفته از فرامین و فرمایشات مقام معظم رهبری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، فرشید فلاح روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان افزود: این راهبردها با نگاه جامع به اولویت ها و راهبردهای کلان فرهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، اسناد فرهنگی و مصوبات شورای فرهنگ عمومی کشور و مصوبات مرتبط فرهنگی، اجتماعی ابلاغی دولت به دستگاههای ذیربط تدوین و ارائه شده است.

وی با بیان اینکه راهبردهای کلان فرهنگی بومی سازی شده بر اساس آخرین وضعیت فرهنگی اجتماعی استان و منطبق با شاخص های فرهنگ عمومی است اظهار داشت: این راهبردها در جلسات متعدد کارگروه علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی و به دنبال چهار هزار ساعت کار کارشناسی تدوین و برای تصویب به شورای فرهنگ عمومی ارائه شد.

فلاح، نهادینه سازی فرهنگ تمسک به قرآن و عترت، نهادینه سازی آداب و سبک زندگی ایرانی اسلامی، آموزش و تربیت شهروندی، ارتقای فرهنگ کتابخوانی، قانون گرایی و گسترش نظم و انضباط، خودباوری ملی و وفاق اجتماعی و تحکیم، تعالی و ایمن سازی بنیاد اجتماعی خانواده و رعایت حرمت و حقوق زن را از جمله این راهبردها معرفی کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان افزود: ورزش همگانی و گردشگری، اخلاق و فرهنگ کار، استفاده از تولید داخلی و جهش تولید، اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از تجمل گرایی، حفظ محیط زیست و منابع طبیغی، سرمایه اجتماعی، ارتقاء اخلاق و مناسبات اجتماعی، مصرف رسانه و فضای مجازی و کاهش آسیب های اجتماعی را از سایر راهبردها برشمرد و افزود: هر یک از این راهبردها زیرمجموعه هایی دارد.

۲۴ آذر ۱۳۹۹ ۰۹:۳۶