اخبار

یکصد و بیست و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در استان آذربایجان غربی تشکیل شد.

یکصد و بیست و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در استان آذربایجان غربی تشکیل شد.

یکصد و بیست و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در استان آذربایجان غربی تشکیل شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور  نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه ارومیه وسایر اعضا شورا صبح روز شنبه ۳۱خرداد در دفتر نماینده محترم ولی فقیه برگزار گردید.با تاکید بر حضور اعضای اصلی شورای فرهنگ عمومی در جلسات این شورا، گفت: در این صورت، بسیاری از مشکلات مربوط به مصوبات شورا قابل حل خواهد بود.
حجت الاسلام خدایاری افزود: در صورتی که هرکدام از اعضا سه جلسه در این شورا حاضر نشوند، برابر آیین نامه شورابا آنها رفتار خواهد شد.
وی اضافه کرد: اجرای مصوبات مربوط به شورا نیز از جمله دیگر مواردی است که اعضای شورا باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نیز با اشاره به اینکه مصوبات شورا دیربازده است ولی اهمیت بسیار بالایی دارد، افزود: طرح های فرهنگی که در این شورا تصویب می شود، هزینه چندانی ندارد و دستگاهی که مصوبات را می‌پذیرد، باید آن را عملیاتی کند و در غیر این صورت باید اجرای مصوبه را بر عهده نگیرد.
وی ادامه داد: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی موظف است تا به صورت جدی مصوبات را پیگیری و از نهاد عامل مصوبات پاسخ لازم دریافت شود.
نماینده ولی فقیه در آذبایجان غربی گفت: شورای فرهنگ عمومی، نماد تصمیم‌های فرهنگی در استان است و مسوولان اعضای شورای فرهنگی باید به صورت جدی در خصوص دستورهای کاری شورا وارد شوند زیرا اگر نتوانیم در این شورا درست عمل کنیم، نباید از کسی در جامعه انتظاری نداشته باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه اعضای شورای فرهنگ عمومی باید در جلسات به صورت مستمر و جدی شرکت کنند تا بتوانیم تصمیم‌های خوبی بگیریم، ادامه داد: برخی ادارات در سطح کارشناس در این شورا شرکت می کنند که این افراد نیز نمی‌توانند تصمیم‌گیر باشند که این امر به شورا ضربه می زند.
وی اضافه کرد: اگر کمیته‌های تخصصی زیرمجموعه این شورا راه اندازی شده و برای آن بودجه لحاظ شود، بسیاری از مشکلات شورای فرهنگ عمومی قابل حل خواهد بود.
در این جلسه اعضای شورای فرهنگ عمومی در خصوص اثرگذاری مصوبات شورای فرهنگ عمومی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
۹ تیر ۱۳۹۹ ۱۲:۴۱