اخبار

نشست 12 شورای فرهنگ عمومی شهر اقبالیه با دستور جلسه «اجرای طرح رزمایش کمک مومنانه با مواسات و همدلی در آستانه ماه مبارک رمضان» برگزار شد .

برپایی نشست 12 شورای فرهنگ عمومی شهر اقبالیه

برپایی نشست 12 شورای فرهنگ عمومی شهر اقبالیه

 

·         جلسه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی فاطمیان امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر،ضمن عرض خیرمقدم و تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و افتخار پرتاب ماهواره نظامی نور با موفقیت به فضا را به حاضرین و بویژه برادران سپاهی تبریک عرض کردند.  رئیس شورای فرهنگ عمومی اقبالیه در تفسیر آیات قرآئت شده فرمودند:  هُوَ الَّذِی خَلَقَ لَکُمْ مَا فِی الْأَرْضِ جَمِیعًا ثُمَّ اسْتَوَى إِلَى السَّمَاءِ فَسَوَّاهُنَّ سَبْعَ سَمَوَاتٍ وَهُوَ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ) آیه 29سوره  بقره)*

·         خداوند انچه را که در زمین است جملگی برای شما ،آفریده و او به همه چیز آگاه و داناست . باید مواظب گفتار و رفتار خود باشیم چون خداوند از تمامی اعمال و رفتار ما آگاه است و هرقدمی را که برداریم در پرونده ما ثبت و ضبط خواهد شد.

سید مرتضی فاطمیان افزودند: آیت الله باریک بین، رضوان الله تعالی علیه در یک جلسه ای فرمودند: اگر هر روز یک آیه از قرآن را در خود پیاده کنیم  در سال 365 آیه از قرآن را در خود پیاده کرده ایم  و قرآنی خواهیم شد.

·         امام جمعه اقبالیه در ادامه بیان کردند : باتوجه به شرایط سخت زندگی در ایام ویروس کرونا، عده ی زیادی از مردم دچار مشکل و آسیب شده اند که قشر فقیر و کم بضاعت جامعه را به نوعی در قالب رزمایش کمک مومنانه یاری کنیم و در آغاز ماه مبارک رمضان با اجرای درست این طرح خداپسندانه با کمک خیرین و مردم مومن گره های معیشتی و سلامتی مردم را باز کنیم.    

·         حجت الاسلام و المسلمین فاطمیان افزودند، با کمک ائمه جماعت مساجد 22 گانه اقبالیه می توانیم طرح رزمایش مومنانه را در محلات مختلف با کمک و اطلاع رسانی خوب ستاد و اعضای فعال و گروه های جهادی بنحوی مطلوب اجرا کنیم که در ایام ماه ضیافت الهی در قالب بسته های معیشتی در چند مرحله با شناسائی نهادهای مردمی توسط پایگاه سید الشهداءکه حدود 5 هزار خانوار را شناسائی کرده اند ، بسته های معیشتی توزیع نمائیم.

سپس دبیر جلسه شورای فرهنگ عمومی شهریار پرهیزکاری ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان این ماه مهمانی خدا را فرصتی معنوی و سرمایه اجتماعی خوبی برای اجرای درست طرح رزمایش کمک مومنانه دانستند و افزودند، دستور جلسه در خصوص رزمایش مومنانه و طرح مواسات همدلی، برای کمک به فقرا و نیازمندان آسیب دیده از ویروس کرونا در مناطق محروم مانند اقبالیه بسیار با اهمیت و حائز توجه می باشد که با تشکیل گروه های فعال و ستاد اجرائی رزمایش مومنانه ،قدم خوبی در آستانه ماه مبارک رمضان برداریم.

در ادامه جلسه پس از بحث و تبادل نظر اعضای حاضر در جلسه راهکارهای لازم احصاء و  مصوبات ذیل به تصویب رسید:

 

مصوبات جلسه :

اقدام کننده:

مدت زمان

1

 

مقررشد، ائمه جماعت مساجد 22 گانه اقبالیه گام موثری برای اطلاع رسانی محلات و خیرین و علاقمندان به کمک مومنانه در بین مردم محلات داشته باشند و روحانیون بصورت گروه های جهادی اقدام نمایند و گزارش لازم را به دفتر امام جمعه اعلام کنند.

       جهان شاهلو

مسئول ائمه جماعت

یک هفته

 

2

مقررشد، با هماهنگی ناحیه امام سجاد (ع) حساب مشترک با فرمانده ناحیه و امام جمعه افتتاح شود تا مردم کمک های مومنانه خود را به این حساب مشترک واریز کنند و با نظارت امام جمعه،

 شود . بسته های معیشتی تهیه

سرگرد سلیمانی

مسئول پایگاه سید شهداء

یک هفته

3

 

مقررشد، در اجرای تامین جهیزیه زوج های جوان در قالب طرح بسته 300 جهیزیه استان ، 22 جهیزیه به کمک پایگاه بسیج سید شهداء وبسیج هنرمندان اقبالیه تامین و اهداء شود.    

سرگرد اصل بیگی

یک هفته

4

مقررشد در فضای مجازی اطلاع رسانی خوبی در خصوص کمک های مومنانه به اطلاع عموم مردم و خیرین در شبکه های اجتماعی برسد.

سید علی پرپینجی

مسئول ستاد نماز جمعه اقبالیه

یک هفته

*ختم جلسه با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد (ص) ساعت 00/12

۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۰:۱۷