اخبار

هیئت رئیسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان های استان ایلام تشکیل جلسه داد

هیئت رئیسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان های استان ایلام تشکیل جلسه داد
نشست هیئت رئیسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان های استان ایلام به ریاست حجت الاسلام و المسلمین کریمی‌تبار امام جمعه ایلام، نایب رئیسی دکتر حسن بهرام نیا استاندار ایلام و به دبیری علی هوشمند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، با دستور کار پیرامون شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» با حضور ائمه جمعه شهرستان‌ها، دبیران شورای فرهنگ عمومی و جمعی از مسئولین استان ایلام روز شنبه اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این نشست گقت: نهادینه شدن فرهنگ کار بهترین ابزار برای اشتغال و جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمنان است

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار در نشست شورای فرهنگ عمومی گفت : قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی در پاسخ اخیر به رژیم صهیونسیتی تثبیت شد و قدرت بازدارندگی ایجاد کرد و اولین واکنش رژیم صهیونسیتی با چند ریزپرنده مورد تمسخر قرار گرفت.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: در استان ایلام آداب و رسومی داریم که باید احیا شود، این وظیفه نخبگان فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی است.

وی افزود: فرهنگ اشتغال در استان باید از درون خانواده ها شروع شود، بسیاری از فرهنگ های گذشته ما در حال فراموشی است. نهادینه شدن فرهنگ کار بهترین ابزار برای اشتغال و جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمنان است، جوان وقتی بیکار باشد اسیر فضای مجازی می شود.


رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ایلام افزود: دشمن روی مسأله حجاب و عفاف سرمایه گذاری می کند، دشمن لباس هایی ترویج می دهد که با آداب و رسوم ما تفاوت دارد، باید جلوی این کار گرفته شود. همچنین برای ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی باید تلاش کرد، مسأله حجاب و عفاف نیازمند فرهنگ سازی است.

"علی هوشمند" دبیر شورای فرهنگ عمومی استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های نقشه راه فرهنگی، شهرستان های استان باید با نگاه به زیست بوم فرهنگی هر شهرستان، برنامه‌ریزی های لازم جهت برگزاری برنامه‌های پیش رو در سال ۱۴۰۳ تبیین شود. 

وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد شعار سال که راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران است. برنامه‌ریزی ها در خصوص اجرای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه سویه مردمی شعار سال، فرهنگ‌سازی و مشارکت مردمی باید در اولویت کار قرار بگیرد.

علی هوشمند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در حوزه حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: با توجه به گزارشات ارائه شده، استان ایلام نمره و عملکرد مثبتی در حوزه عفاف و حجاب در سطح کشور دارد. و با توجه به موضوع مهم حجاب و عفاف، تاکید بر آن است که یکی از دستورات کار شورای فرهنگ عمومی در سال ۱۴۰۳ موضوع عفاف و حجاب باشد.
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۵۵
معصومه نادی روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام |