اخبار

برگزاری آخرین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ایوان در سال 1402

برگزاری آخرین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ایوان در سال 1402
آخرین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ایوان چهارشنبه 23 اسفندماه در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلامTاین نشست با موضوع ترویج فرهنگ حفظ حرمت تکالیف دینی درجامعه با حضور دکتر حیدری رییس شورا، اکبری فرماندار و نایب رییس شورا و اعضای شورای فرهنگ عمومی برگزار شد. 

در این جلسه که با تلاوت آیاتی ازکلام الله مجید شروع شد، دبیر شورای فرهنگ عمومی ضمن عرض خیرمقدم و تبریک آغاز ماه مبارک رمضان گزارش اقدامات نشست قبل توسط اعضاء را بیان کرده و گفت: در راستای اجرایی شدن مصوبات نشست پیشین شورا توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجموعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان و سازمان تبلیغات اسلامی، بیش از ۱۵ کارگاه فرهنگ مدارا در خانواده و جامعه در مدارس و ایام فاطمیه در شهرستان ایوان و بخش زرنه برگزار شد.
در ادامه سایر اعضای شورا نیز به بیان نظرات خود پرداختند.
دکتر حیدری امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادت در این نشست گفت: براساس آموزه‌های دینی و نص صریح قران کریم باید با امر به معرف و نهی از منکر و تذکر لسانی همراه با رافت و مهربانی، حرمت تکالیف دینی را نگه داریم .
وی گفت: با تذکر لسانی دادن و تکرار آن باید زمینه معروف را فراهم کنیم و امربه معروف را توسعه دهیم تا منکری باقی نماند و تبلیغ و تبیین معروف یک وظیفه همگانی است.
اکبری فرماندار شهرستان و نایب رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز گفت: وظیفه امر به معروف و حرمت آن را باید از خانواده شروع کرد و خانواده به عنوان اولین حلقه از اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر نقش مهم و اساسی در تبلیغ و ترویج شعائر دینی دارد. 

در این نشست مقرر شد اداره آموزش و پرورش با برپایی کارگاه‌هایی با حضور اساتید دانشگاه و مبلغان مذهبی در طول سال برای والدین به تبیین حرمت تکالیف دینی در خانواده بپردازد.

۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ۰۸:۵۱
معصومه نادی روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام |