اخبار

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان:

معنویت، چاشنی نوروز ۱۴۰۳ در استان سمنان است

معنویت، چاشنی نوروز ۱۴۰۳ در استان سمنان است
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: جشن‌های نوروزی 1403 استان سمنان، شورونشاط اجتماعی را با چاشنی معنویت به همراه دارد.

به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،امیر کرم زاده روز چهارشنبه شنبه ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۲ در جلسه شورای فرهنگ‌ عمومی استان سمنان گفت: با عنایت به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن در نوروزگاه های استان سمنان جشن‌های متنوع فرهنگی و گردشگری به همراه رعایت شئونات ماه مبارک رمضان و باهدف ایجاد شورونشاط اجتماعی برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: یکی از اقدامات فرهنگی مطلوبی که می‌تواند در نوروز ۱۴۰۳ انجام شود این است که دستگاه‌های فرهنگی، برنامه‌های خود را در‌ نوروزگاه ها اجرا کنند و اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان اعلام آمادگی می‌نماید.

امیر کرم زاده بابیان اینکه خادم یاران رضوی در استان سمنان برای فعالیت در مساجد اعلام داوطلبی کرده‌اند، گفت: در ماه رمضان و ایام نوروز، مساجد با برنامه‌هایی با محوریت خانواده و با فعالیت ۲۴ ساعته می‌توانند محلی برای جذب مسافران و زائران باشند که این امر موجب رفع خستگی و کاهش تصادفات جاده‌ای می‌شود.

او افزود: در راستای تکریم روزه‌داران و بزرگداشت ماه رمضان که ثبت جهانی شده است با کمک خادم یاران رضوی در استان سمنان افطاری ساده در ماه مبارک رمضان در مکان‌های مشخص مانند نوروزگاه‌ها عرضه خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بابیان اینکه از بالاترین افتخارات استان، خادمی زائران در مسیر امام رضا(ع) است، گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های دولتی و بخش خصوصی ازجمله مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی، زائرسراها و مساجد، و… به نفع زائران در مسیر استفاده کرد.

امیر کرم زاده افزود: مناسب‌سازی فضاهای پذیرایی و خدماتی در ماه مبارک رمضان به‌طوری‌که به حرمت این ماه خدشه‌ای وارد نشود در دستور کار قرار دارد.

او با اشاره به اینکه در کشور تنها ۶ مجوز باغ‌موزه وجود دارد، گفت: پس از گذشت ۱۴ سال باغ‌موزه دفاع مقدس سمنان موفق به دریافت مجوز شد که این امر موجب توسعه فرهنگی این بنا و هدایت بیش‌ازپیش گردشگران به سمت آن می‌شود.

۲۴ اسفند ۱۴۰۲ ۰۸:۴۳
روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |