اخبار

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان:

برای خدمت به فرهنگ‌عمومی فضاسازی مورد توجه باشد

برای خدمت به فرهنگ‌عمومی فضاسازی مورد توجه باشد
رییس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان گفت: صرف نامگذاری یک روز در تقویم رسمی کشور، کاری از پیش نمی‌رود و برای خدمت به فرهنگ عمومی و رسیدن به نتیجه باید فضاسازی نیز مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگارروابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان افزود: این خطه جزو استان‌های دارای پایین‌ترین نرخ رشد جمعیت است و باید در زمینه فرزندآوری بیش از پیش در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

وی اظهار کرد: شرکت پرشور در انتخابات مصداق تحقق جهاد تبیین است که دشمنان را مایوس کرد و اکنون دشمنان به دنبال ایجاد نفاق و تفرقه در جامعه هستند و باید هوشیار بود.

امام جمعه سمنان گفت: مردم به مسوولیت خود با مشارکت پرشور عمل کردند و اکنون باید مسوولان با اهتمام ویژه در رفع مسایل و مشکل‌های جامعه اهتمام ورزند.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی بیان کرد: جنگ امروز، تمدنی است و حضور پرشور در انتخابات یک وظیفه تمدنی بود و ما به عنوان ارایه‌دهنده تمدن اسلامی در منطقه و جهان خود را نشان دادیم و باید نظام جمهوری اسلامی ایران به جایگاه واقعی خود در تاثیرگذاری تمدنی در جهان برسد.

 

هنجارشکنان ماه مبارک رمضان از معاندان هستند

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ابراز کرد: حفظ حرمت ماه مبارک رمضان مورد تاکید ویژه اقشار مختلف است و معدود افرادهنجارشکن جزو دست‌نشاندگان معاندان هستند و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی باید برنامه‌ریزی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی تصریح کرد: بخش‌های مختلف به ویژه در بخش گردشگری در حفظ حرمت ماه مبارک رمضان کوشا باشند، تا همه برنامه‌ها با حفظ شان ماه مهمانی خداوند برگزار شود.

برای خدمت به فرهنگ‌عمومی فضاسازی مورد توجه باشد

رییس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان گفت: صرف نامگذاری یک روز در تقویم رسمی کشور، کاری از پیش نمی‌رود و برای خدمت به فرهنگ عمومی و رسیدن به نتیجه باید فضاسازی نیز مورد توجه باشد.

وی افزود: نامگذاری روزی در تقویم رسمی کشور به نام منوچهری دامغانی شاعر بلندآوازه ایران و از اهالی دامغان استان سمنان برای تجلیل از مفاخر ارزشمند و اگر قرار است آیین تجلیل در شانزدهم مهر برگزار شود باید فراهم‌سازی فضا با اقدام‌هایی از جمله دعوت به مقاله نویسی و برگزاری مسابقه گذاشته مورد توجه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تاکید کرد: البته فقط نامگذاری یک روز کفایت نمی‌کند و باید در زمینه معرفی بیش از پیش تلاش شود.

   

سمنان کمبودی در تامین کالاهای اساسی ندارد

استاندار سمنان با تبریک ماه مبارک رمضان و در پیش بودن نوروز گفت: تمامی کالاهای اساسی در استان به مقدار کافی تامین شده و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

سیدمحمدرضا هاشمی بیان کرد: کانون مساجد، سازمان تبلیغات در آماده‌سازی مساجد استان در ماه مبارک رمضان اقدام‌های ارزشمندی انجام دادند.

وی ادامه داد: پلیس راه استان سمنان به عنوان موفق‌ترین پلیس به دلیل کاهش تصادف‌ها در حضور سردار رادان فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران تجلیل شد.

استاندار سمنان اضافه کرد: چهارشنبه‌سوری امسال با همراهی مردم با کمترین حوادث سپری شد، اما باید در هفته پیش‌رو نیز مراقبت شود تا حادثه‌ای برای خانواده‌ها رخ ندهد.

هاشمی با بیان اینکه بیشترین گزارش‌ها در چهارشنبه‌سوری مربوط به ایوانکی گرمسار بود که حوادث این شب منجر به قطع شدن دست یکی از مصدومان و اعزام یکی از افراد به تهران برای ادامه درمان شد، ادامه داد: همراهی فرماندهی انتظامی و نیروهای امدادی در چهارشنبه‌سوری قابل تقدیر و تجلیل است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، چهارشنبه‌سوری امسال در استان سمنان به یک مورد قطع دست، ۲ مورد آسیب چشمی، دستگیری ۵۴ هنجارشکن و توقیف سه وسیله نقلیه منجر شد.

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ۱۴:۵۳
روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |