اخبار

دوازدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در سال جاری برگزار شد

دوازدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در سال جاری برگزار شد
دوازدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در سال جاری با دستور کار فعالیت های قرآنی برگزار شد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در این نشست گفت: در راستای اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی، از طریق هماهنگی صورت گرفته با مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان پایان همین هفته همایش تجلیل از سران و متنفذین هشت شهرستان جنوبی در کهنوج برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سید احمد حسینی ،اظهارداشت: امسال توانستیم نشست های شورای فرهنگ عمومی را به طور کامل برگزار کنیم و از این جهت شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در سطح کشور پیشرو بود.

وی بیان کرد: همایش تجلیل از متنفذین و سران طوایف که در بحث جمع آوری سلاح، کاهش آمار طلاق، ایجاد صلح و سازش و اجرای برنامه های فرهنگی همکاری داشته اند از مصوبات شورای فرهنگ عمومی است.

وی افزود: در راستای اجرایی شدن این مصوبه، از طریق هماهنگی صورت گرفته با مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان پایان همین هفته همایش تجلیل از سران و متنفذین هشت شهرستان جنوبی در کهنوج برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: هر یک از فرمانداران هشت شهرستان باید ۱۰ نفر از متنفذین و سران طوایف را برای شرکت در این همایش معرفی کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان ضمن تبریک ماه رمضان، ابراز کرد: قصد داریم با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز همزمان با تهران نمایشگاه قرآن و عترت را در برگزار کنیم.

وی یادآور شد: هفته گذشته نیز به همت دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان نمایشگاه قرآن و عترت ویژه گروه سنی کودک و نوجوان برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: به منظور توسعه فعالیت های قرآنی و پرهیز از موازی کاری نیاز هست دستگاه هایی که در حوزه قرآنی فعالیت دارند همسو شوند.

در ادامه رییس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان اظهارداشت: ماه رمضان ماه کسب معرفت و فرصتی استثنایی برای ما است تا بتوانیم از فضائل این ماه بهره مند شویم امیدواریم بتوانیم از لحظه لحظه این ماه مبارک به ویژه از شب های قدر استفاده کنیم.

 حجت الاسلام میثم تارم بیان کرد: ماه رمضان ماه نزول قرآن است و به همین جهت فعالیت های قرآنی در این ماه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به فضیلت تلاوت قرآن کریم در ماه رمضان، افزود: کسی که در این ماه مبارک یک دور قرآن کریم را ختم کند مثل این است که بیش از ۶ هزار دور قرآن کریم را ختم کرده است.

وی تصریح کرد: رمضان فرصتی برای تلاوت، تفسیر، حفظ و اجرای برنامه های قرآنی است بنابراین باید حداکثر استفاده را از این ماه برای انس بیشتر با قرآن کریم بهره ببریم.

رییس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان اظهار کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز بهتر است در پارک ها نماز جماعت اقامه و سفرهای سحری و افطاری برای مهمانان نوروزی گسترده شود.

وی عنوان کرد: طرح بشری یکی از طرح های جذاب و تاثیرگذار قرآنی است که می تواند روش های نوین روخوانی و روانخوانی را آموزش دهد بنابراین اجرای طرح بشری باید در اولویت مصوبات شورای فرهنگ عمومی قرار بگیرد.

حجت الاسلام تارم با اشاره به انتخابات ۱۱ اسفندماه، بیان کرد: جا دارد از مردم به دلیل حضور در انتخابات‌ مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری که با لبیک به ندای مقام معظم رهبری در پای صندوق های رای حضور پیدا کردند، تشکر کنم.

رییس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان افزود: خواست دشمن تحریم انتخابات بود و با تبلیغات رسانه ای به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات بود که مردم با حضور خوددر پای صندوق های رای به خواست دشمن پشت پا زدند.

وی ضمن تشکر از هیئت اجرایی و نظارت بر انتخابات شهرستان جیرفت، اظهار کرد: انتخابات در سلامت و با مشارکت قابل قبول مردم برگزار شد البته در همه انتخابات طبق قانون حق شکایت برای کاندیدای معترض محفوظ است.

حجت الاسلام تارم تاکید کرد: علی رغم تبلیغات رسانه ای دشمنان و مشکلات اقتصادی اما شاهد مشارکت قابل قبول مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه بودیم‌ البته مسئولان و مدیران باید برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تلاش کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان ادامه داد: با توجه به این که از همه جریان های سیاسی در این انتخابات نامزد بودند بنابراین شاهد رقابت زیاد در بین کاندیدا بودیم.

وی با بیان اینکه پیروز انتخابات ۱۱ اسفندماه ملت ایران است، خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری مردم با مشارکت در انتخابات در یک جهاد شرکت کردند.

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ۱۳:۵۶
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان |