اخبار

گل محمدی و گلاب ریشه در تاریخ و فرهنگ دینی کشور دارد

گل محمدی و گلاب ریشه در تاریخ و فرهنگ دینی کشور دارد
دکتر سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در آیین رونمایی از نشان «رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی» در هفتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان، ریشه «گل محمدی و گلاب» را در تاریخ و فرهنگ دینی کشور دانست.
سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در آیین رونمایی از نشان «رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی» در هفتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان در سخنانی ریشه «گل محمدی و گلاب» را در تاریخ و فرهنگ دینی کشورمان دانست و گفت: عطر در جامعه ایران با وجود حضرت محمد(ص) پیوند خورده و خوشبوترین عطر به نام ایشان نامگذاری شده است.

وی، افزود: باید تمام تلاشمان را در ایجاد ارزش افزوده در گل محمدی و جلوگیری از خام فروشی این محصول ویژه بکار بگیریم تا بتوانیم با تولید رایحه‌ های طبیعی این محصول را تقویت کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، بیان کرد: وقتی با نوآوری مانع خام فروشی اسانس شویم، آن زمان قادر خواهیم بود با نمادهای تجاری موفق در عطر، تولید محصولات مختلف با منشأ گل محمدی را در داخل کشور توسعه دهیم.

امامی با بیان این که عطر گل محمدی نمادی از فرهنگ ایرانی ما است، ادامه داد: توسعه فناوری های عطر برای ایران که کشوری پر مصرف در حوزه عطر و اسانس است، ضرورت دارد و بر همین اساس، روز ۲۰ اردیبهشت به عنوان «روز گل محمدی و گلاب» نامگذاری شده است.

گفتنی است، بنا به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جلسه 891 شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، روز 20 اردیبهشت به عنوان «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی کشور، مصوب و ابلاغ شد.

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ۱۰:۳۱