اخبار

لزوم تلاش مضاعف برای معرفی محصول با ارزش «گل محمدی و گلاب» کاشان

لزوم تلاش مضاعف برای معرفی محصول با ارزش «گل محمدی و گلاب» کاشان
دکتر محمدشریف زارعی فرماندار ویژه شهرستان کاشان در آیین رونمایی از نشان «رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی» در هفتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان بر لزوم تلاش مضاعف برای معرفی محصول ارزشمند «گل محمدی و گلاب» تأکید کرد.
محمدشریف زارعی فرماندار ویژه کاشان در آیین رونمایی از نشان «رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی» در هفتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان در سخنانی، گفت: گل محمدی در کاشان قدمت چندین هزار ساله دارد و از ارزش افزوده این گیاه به درستی استفاده نشده و صنعت دیگری غیر از گلاب گیری از این محصول ویژه ایجاد نشده است.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان، افزود: در حال حاضر برندهایی در دنیا با عنوان گلاب کاشان وجود دارد، اما در حوزه صنایع تبدیلی موفق نبوده ایم و باید برای معرفی و شناساندن این محصول ارزشمند تلاش مضاعفی صورت پذیرد.

گفتنی است، بنا به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جلسه 891 شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، روز 20 اردیبهشت به عنوان «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی کشور، مصوب و ابلاغ شد.

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ۱۰:۲۸
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان |