اخبار

کاشان باید در بازآفرینی و برندسازی شهری، برمبنای گل محمدی پیشتاز باشد.

کاشان باید در بازآفرینی و برندسازی شهری، برمبنای گل محمدی پیشتاز باشد.


در جلسه پیش رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی، دکتر حسین خصاف مفرد، ضمن تاکید بر اصالت و قدمت دیرینه تولید گل‌ محمدی کاشان در جهان، خطاب به مسئولین منطقه‌ای بیان داشت: در شهر اسپارتای ترکیه، به وفور نمود بصری گل محمدی را در فضاسازی شهری می‌توانستیم ببینیم و این نمادسازی و طراحی شهری، عملا این شهر را به یکی از مراکز اصلی گل محمدی و به طبع آن صنعت اسانس و عطر تبدیل کرده است.

مدیر عامل شرکت گیاهان معطر و دارویی ارومد با بیان اینکه گرچه با توجه به نام گذاری گل سرخ در کاشان به نام «گل محمدی» مقدمات برد تبلیغاتی بسیار قدرتمندتری در جهان اسلام فراهم است،  اما هم اکنون در جهان گل محمدی کاشان را به نام «گل دمشقی» یا «رز دمشقی« می‌شناسند.
ایشان در ادامه بیان کرد: دمشق با برگزاری همایش‌ها و رویدادهای بین‌المللی و فعالیت‌های متنوع و حتی تولیدات سینمایی و محتوایی توانسته‌ است به خوبی نام «گل دمشقی» را در اذهان عموم صنعتگران و فعالان گل و گیاه و عطرسازی جهان تثبیت کند.

دبیر رویداد ملی عطر و رایحه‌ی ایرانی در پایان مراسم، هدف از برگزاری رویداد در اردیبهشت ماه سال جاری با حضور فعالان، سرمایه‌گذاران و افتخار آفرینان صنعت و فرهنگ عطر و گیاهان معطر و دارویی را حرکت به سمت توسعه این صنعت و اشتغال آفرینی در منطقه کاشان دانست تا در ادامه نیز زمینه شروع بازآفرینی شهری و برندسازی جهانی گل محمدی کاشان در جهان به خصوص در میان کشورهای اسلامی فراهم گردد.

گفتنی است اولین رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی به همت قرارگاه نوآوری فرهنگی و نشاط اجتماعی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور و فعالان بخش خصوصی و سایر سازمان‌های فرهنگی منطقه‌ای در ۲۰ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ در منطقه کاشان برگزار خواهد شد.

شورا

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ۱۱:۱۲
روابط‌عمومی و اطلاع رسانی شورای فرهنگ عمومی کشور |