اخبار

برگزاری یازدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی مرکز چهارمحال و بختیاری در سال 1402

تبیین معارف قرآنی در رأس برنامه‌های ماه مبارک رمضان باشد.

تبیین معارف قرآنی در رأس برنامه‌های ماه مبارک رمضان باشد.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با تأکید بر تبیین آموزه‌ها و معارف قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، گفت: باید در کنار جزء خوانی و برنامه‌های قرائت، تبیین معارف قرآن کریم بیش از گذشته در استان انجام شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام عصر یکشنبه 20 اسفندماه سال 1402 در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان افزود: باید در محضر قرآن کریم استغفار کنیم چرا که در مورد این معجزه نبی مکرم اسلام (ص) خیلی کوتاهی کردیم و کارهایی می‌توانستیم انجام دهیم و بهره‌هایی می‌توانستیم ببریم که نسبت به آن غفلت شد.

وی ادامه داد: چه در زمینه فردی و در حوزه اجتماعی نسبت به قرآن کریم غفلت کردیم و این رویه باید اصلاح شود چراکه اگر ادامه یابد دچار خسران بزرگی در آینده خواهیم شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر به کارگیری عزم جدی و همگانی برای تبیین معارف قرآن کریم، تصریح کرد: باید همه دستگاه‌ها هرچه در حد توان دارند به میدان آورند تا در ماه مبارک امسال از سفره قرآن کریم بهره بیشتری ببریم.

نکونام با اشاره به اجرای طرح مسطورا (زندگی با آیه‌های قرآنی) که درماه مبارک رمضان از سوی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اجرا می‌شود، اظهار داشت: باید از این طرح حمایت و در اجرای هرچه بهتر آن کمک کرد.

وی در خصوص برنامه جزخوانی که هر ساله همزمان با ماه مبارک رمضان در مصلی شهرکرد برگزار می‌شود نیز گفت: این برنامه کار زیبایی است که نباید اجازه دهیم تضعیف شود و زیبنده استان نیست که اجرای این برنامه با تاخیر مواجه شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان چارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود بر تقویت کمیته تبیین کارگروه جوانی جمعیت و خانواده این شورا در سال آینده تأکید کرد و افزود:در راستای اقدامات کارگروه جوانی جمعیت و خانواده بر تقویت کمیته تبیین کارگروه جوانی جمعیت و خانواده در سال آینده تأکید می نمایم و امیدوارم با اقدمات بیشتری که در قالب این کمیته اجرا می شود باید گره‌های ذهنی افراد باز شود و ابهامات و نگرانی‌های مردم به ویژه نسل جوان برطرف گردد

نکونام همچنین بر نظارت بیشتر بر مراکز مشاوره تاکید کرد و اظهار داشت: مراکز مشاوره آنطور که باید راهگشا نیستند و به جای سوق دادن خانواده‌ها به سمت سلامت و بقا آن را به سمت جدایی و تخریب می‌کشانند از همین رو فعالیت این مراکز باید رصد و مورد نظارت قرار گیرد.هم اکنون یک مرکز مشاوره نیز در حوزه علمیه استان شکل گرفته است که می‌تواند نیازهای این بخش را پاسخگو باشد، هرچند در ابتدای کار است و در ادامه که گسترش یابد می‌تواند راهگشا باشد.

لازم است مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی از سوی دبیرخانه و قرارگاه این شورا پیگیری شود، در حقیقت باید قرارگاه فعال شود و به دنبال اجرای مصوبات برود، از نزدیک جلسات و گزارشات رصد شود و قرارگاه به منظور پیگیری مصوبات شکل گرفت و باید تک تک و با جدیت دنبال شود و جزو برنامه‌های آینده باشد تا از این طریق تأثیرگذاری صورت بگیرد.

همچنین  امید است  برخی از اعضا که در جلسات امسال شورای فرهنگ عمومی استان حضور نداشتند از سال آینده حضور جدی داشته باشند تا به مسئله فرهنگ و فرهنگ‌سازی کمک شود

ارائه گزارش کار گروه جوانی جمعیت و خانواده و طرح موضوع فعالیت‌های قرآنی و اقدامات انجام شده در حوزه سند توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان، تاکید بر توسعه فعالیت جلسات قرآن خانگی، ضرورت برپایی مجالس جزء خوانی قرآن کریم در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد در ماه مبارک رمضان، بررسی تغییر ساعات کار ادارات در تابستان و در نظر گرفتن شرایط مادران شاغل و تعیین دبیر اجرایی برای پیگیری بخش‌های مختلف سند توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان نیز از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ۱۱:۱۴