اخبار

📱 به مناسبت اختتامیه «جشنواره خدمات دیجیتال دوستدار خانواده» منتشر می‌شود

📱 به مناسبت اختتامیه «جشنواره خدمات دیجیتال دوستدار خانواده» منتشر می‌شود
🖌گروه زاویه و امور بانوان و خانواده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
:
📗 *احراز سن؛ روش‌ها، چالش‌های کلیدی و اصول راهبردی*

#گزارش

🖌گروه زاویه و امور بانوان و خانواده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

🔻 تمامی سرویس‌های دیجیتال، با راه‌اندازی تیم‌های «اعتماد و ایمنی»، در زمینه طراحیِ تجربه‌های متناسب‌سازی محتوا یا خدمت با سن کاربر، فعالیت می‌کنند که از جمله فعالیت‌های آن‌ها می‌توان به پیاده‌سازی روش‌های «احراز سن» اشاره کرد. برای احراز سن رویکردهای متنوعی از جمله: 1-«راستی‌آزمایی سن» با استفاده از مدارک هویتی یا تأیید والدین، 2-«تخمین سن» از طریق استنباط‌های حاصل از رفتار و داده‌های کاربر یا ویژگی‌های فیزیکی وی (مثل چهره) وغیره و 3-«خوداظهاری سن» توسط کاربر، وجود دارند که به صورت مفصل در گزارش توضیح داده می‌شوند.
 
🔻هر یک از رویکردهای احراز سن، مزایا و معایب مختص خود را دارد. بنابراین در بخش دیگری از این گزارش، به چالش‌های حاصل از پیاده‌سازی روش‌های احراز سن پرداخته می‌شود. علی‌رغم اینکه انتخاب یک روش منجر به بروز چالش‌هایی می‌شود؛ اما مزایای ارزشمند و مهم‌تری نیز در پی خواهد داشت؛ لذا باید به توازن و نسبت چالش‌ها با مزایایی که حاصل می‌شود توجه داشت. بنابراین راه‌حل‌های یکسان برای همه سروریس‌ها در این زمینه وجود ندارد؛ اما سرویس‌های مختلف بر اساس عوامل مختلفی همچون «کاربران سرویس»، «نوع سرویس ارائه‌شده»، «محاسبه ریسک»، «حفاظت از حریم خصوصی» و «امکان‌سنجی اقتصادی»، روش‌های متفاوت احراز سن را انتخاب می‌کنند.

🔻این گزارش در نهایت پنج اصل راهبردی را تعیین کرده و سپس چگونگی استفاده شرکت‌ها از این اصول برای توسعه بهترین روش‌های احراز سن را توصیف می‌کند. 

🔹 فهرست مطالب گزارش:

◀️ پیشگفتار (به قلم دکتر سیده عاطفه موسوی؛ مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات)
1️⃣ روش‌های احراز سن
2️⃣ گزینه‌های موجود برای پیاده‌سازی روش‌های احراز سن
3️⃣ چالش‌های کلیدی
4️⃣ اصول راهبردی

👈 متن کامل این گزارش را در [زاویه](https://zaviehmag.ir/?p=19562) بخوانید.
 

 

📗 *احراز سن؛ روش‌ها، چالش‌های کلیدی و اصول راهبردی👇👇
۱۱ اسفند ۱۴۰۲ ۱۹:۳۵
روابط‌عمومی و اطلاع رسانی شورای فرهنگ عمومی کشور |