اخبار

برپایی چهل و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان البرز (استان قزوین)

برپایی چهل و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان البرز (استان قزوین)

نشست 49 شورای فرهنگ عمومی شهرستان البرز در ساعت 8 صبح روز پنجشنبه مورخ 1402/11/26 با تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید در مصلای شهر الوند برگزار شد.

در این نشست رئیس شورا حجت الاسلام و المسلمین مهدوی امام جمعه شهر الوند ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر و اعیاد شعبانیه حدیثی از امام سجاد (ع) در خصوص مراقبت خواص و عامه مردم در مقابل همنشینی و همراهی کردن افراد با گناهکاران، ظالمین و فاسقین و دوری از فتنه های آنان ارائه کردند .

 در ادامه رییس جلسه توصیه نمودند  که کتاب صحیفه سجادیه ( زبور آل محمد) باید در سطح مساجد و عامه مردم ترویج شود تا مردم از آثار مثبت آن در زندگی خود برخوردار شوند .

در خصوص تشکیل قرارگاه فرهنگی مسجد که مورد تاکید مقام معظم رهبری است نیز بیان داشتند که  پیش نویس آیین نامه و کارگروه های آن توسط هیأت اندیشه ورز شهرستان تهیه شده و برای اعضا ارسال شد تا با اعلام نظر اعضاء و رفع نواقص آن به تصویب شورای فرهنگ عمومی شهرستان برسد که در جلسه امروز، کلیات این قرارگاه به رای گذاشته می شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان البرز با توجه به اهمیت انتخابات، تأکید داشتند باید برنامه ریزی برای مشارکت و حضور حداکثری مردمی در انتخابات توسط دستگاه ها انجام گردد؛ چراکه این انتخابات با توجه به برقراری مدارس در زمان انتخابات با  حضور رای اولی ها در مدارس و تشویق و ترغیب اداره آموزش و پرورش شهرستان موجب افزایش مشارکت در انتخابات می شود. همچنین باید شهرداری ها و سایر دستگاه ها از ظرفیت اعیاد ماه شعبان به ویژه عید نیمه شعبان در جهت مشارکت حداکثری مردم در اتنخابات استفاده کنند.

 

۳۰ بهمن ۱۴۰۲ ۱۰:۰۵